شناسهٔ خبر: 64482857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

آموزش مهارت‌های کاربردی برای سوادآموزان زمینه اشتغال آنان را فراهم می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سوادآموزان تاکید کرد: آموزش مهارت‌های کاربردی زمینه اشتغال سوادآموزان را فراهم خواهد کرد که این امر خود به نوعی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی معاونان سوادآموزی قطب یک کشور با حضور معاونین شش استان در قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی شهر کرمان گفت: دشمن حتی از زائران سردار سلیمانی نیز هراس دارد و از آنان جز این رفتارهای وحشیانه انتظار نمی‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: همچنین شهادت ۲۳ دانش‌آموز و یک دانشجو معلم حادثه تروریستی را به جامعه بزرگ تعلیم و تربیت کشور تسلیت می‌گوییم.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای جدید سازمان سوادآموزی این رویکردها را قابل دفاع دانست و گفت: در رویکرد جدید باید مهارت‌های حل مسئله، زندگی، تصمیم‌گیری و مقابله با سختی‌ها و مرارت‌های زندگی در کنار سواد خواندن و نوشتن آموزش داده شود و این مهارت‌ها پررنگ‌تر دیده شود.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه زیستی و بهداشت فردی آموزش مهارت‌های زیستی از دیگر ملزومات آموزش‌های سوادآموزی است و تمام این آموزش‌ها به بهتر شدن کیفیت زندگی اجتماعی کمک خواهد کرد و هدف ما تربیت شهروندانی سالم، خوب و خیرخواه است.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر اهمیت جلسات قطبی اظهار کرد: این جلسات بهترین فرصت برای یادگیری و یاددهی و استفاده از تجربیات سایر استان‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما