شناسهٔ خبر: 64474976 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران/ دستگیری ۲ شرور در قلعه مرغی

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۷۱ هزار قلم انواع لوازم آشپزخانه قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز یکشنبه افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در خیابان شهید رجایی شمال تخلیه و دپو شده که در سامانه انبارها ثبت نشده و اسناد گمرکی آن هم مربوط به سال ۱۳۹۴ است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد.

وی اظهار کرد: کالاها شامل تعداد ۲۷۱ هزار و ۸۰۰ قلم انواع ست قاشق، چنگال و چاقو آشپزخانه به مارک ZDF ساخت کشور چین است که با حضور ماموران کالاها ضبط و سوله انبار پلمب، پرونده مربوطه تشکیل و به همراه یک متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ افشاری ادامه داد: ورود کالای قاچاق و ارز به کشور باعث ورشکستگی کارخانجات و بیکار شدن کارگران ایرانی می شود لذا از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته و موارد را به اطلاع پلیس امنیت اقتصادی برسانند.

دستگیری ۲ شرور سطح یک قلعه مرغی تهران

رییس مرکز عملیات سازمان اطلاعات تهران بزرگ نیز در گزارشی از دستگیری ۲ شرور سطح یک، متهم به قدرت نمایی و ایجاد ناامنی و رعب و وحشت، در محله قلعه مرغی خبر داد.

سرهنگ سعید راستی در این خصوص گفت: در پی وقوع نزاع و درگیری و ایجاد ناامنی، رعب و وحشت و زورگیری از مشتریان نمایشگاه‌های اتومبیل در محدوده قلعه مرغی تهران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی مرکز عملیات سازمان اطلاعات تهران قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، هویت متهمان که از افراد شرور سطح یک تهران بودند شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه هر ۲متهم در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان چهارقبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ راستی با اشاره به تکمیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضایی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده فعالیت این افراد مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند و مطمئن باشند پلیس این اجازه و فرصت را از اراذل و اوباش سلب خواهد کرد.

ناکامی زورگیران در شهرک راه آهن تهران

از سوی دیگر سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری ۲ مرد زورگیر که از شهروندان با تهدید سلاح سرد زورگیری می‌کردند، خبر داد و گفت: متهمان به ۱۵ فقره زورگیری معترف شدند.

سرهنگ حسین مافی در این خصوص افزود: ۱۵دی تیم عملیات کلانتری ۱۴۱ شهرک گلستان در حال گشت زنی نزدیک در محدوده مجتمع تجاری «طوبی» تهران بودند که به ۲ مرد که افراد گذری از خیابان را زاغ زنی می‌کردند، مشکوک و تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می دهند.

وی گفت: متهمان در همین حین به طرف شهروندی حمله ور و با تهدید سلاح سرد از وی زورگیری کردند که ماموران به سرعت برای دستگیری زورگیران وارد عمل شدند.

سرهنگ مافی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح مهار بعد چند دقیقه تعقیب و گریز به صورت پیاده ماموران موفق شدند هر ۲ متهم را دستگیر کنند.

وی افزود: دربررسی های بیشتر از متهمان یک قبضه سلاح سرد و یک قبضه کلت کمری ساچمه ای که متهمان برای ترساندن و زورگیری از شهروندان استفاده می‌کردند، کشف شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کردند و با استعلام از سابقه متهمان مشخص شد متهمان دارای سوابق متعدد زورگیری هستند.

به گفته سرهنگ مافی، پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری سارق منزل در محدوده کن

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز گفت: ۱۴ دی ماه تیم عملیات کلانتری ۱۴۲ کن در حال گشت زنی در محدوده خیابان و بلوار «شهران» به یک خودرو با چهار سرنشین که منازل مسکونی را زاغ زنی می‌کردند مشکوک و نفرات را تحت مراقبت ویژه پلیسی قرار دادند.

سرهنگ علی قاسم‌پور افزود: متهمان به یک ساختمان که ساکنین حضور نداشتند وارد شده و ماموران بلافاصله برای دستگیری افراد وارد عمل شده و دستور ایست را صادر کردند.

رییس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهمان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله متواری شدند که ماموران با تجربه بعد از تعقیب و گریز چند دقیقه‌ای با استفاده از شیوه‌های پلیسی موفق به متوقف کردن خودرو و دستگیری هر چهار متهم شدند.

سرهنگ قاسم‌پور اظهار کرد: متهمان دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان هستند و از آنها علاوه برآلات و ادوات سرقت، ۱۵ عدد باند، چهار عدد رینگ و لاستیک یک عدد لب تاپ کشف شد و متهمان به ۳۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر معترف شدند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ یادآور شد: شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴۲ کن قرار گرفت و کشف جزییات این پرونده کماکان ادامه دارد.

دستگیری چهار زن و مرد سارق در تعقیب و گریز پلیسی

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انهدام باند چهار نفره سارقان حرفه‌ای خودرو خبر داد و گفت: متهمان به ۲۰ فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.

سرهنگ کیومرث حسنوند در این خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۰۵ سنایی دیروز در محدوده خیابان ولیعصر در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی سواری پراید با چهار سرنشین مشکوک شدند.  

وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، خودروی پراید چندی قبل از شرق تهران به سرقت رفته و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای خودرو هستند، افزود: همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.   

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: سرنشینان خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شدند و بدون توجه به فرمان‌های پلیسی، با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کردند.  

وی به انجام طرح مهار سارقان اشاره کرد و یادآور شد: ماموران وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری ۲ مرد و ۲ زن شدند.  

وی گفت: در این عملیات پلیسی، یک قبضه اسلحه بادی و تعداد پنج دستگاه ضبط سرقتی خودرو تعداد ۶ عدد باند، یک عدد باطری سرقتی، ۲ عدد باطری موتورسیکلت کشف شد.

سرهنگ حسنوند اضافه مرد: متهمان پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پراید و ۲۰ فقره سرقت‌ محتویات خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کردند.   

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهمان دارای سوابق متعدد کیفری بوده که با تشکیل یک باند، اقدام به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران می‌کردند.   

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما