شناسهٔ خبر: 64474077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات مجدد در شهرهای اروپایی و آمریکایی در حمایت از غزه و محکومیت تجاوز اسرائیل

صاحب‌خبر -

شفقنا-فعالانی در شماری از  پایتخت های جهان، تظاهراتی در حمایت از فلسطینی ها برگزار کردند و تظاهراتی در محکومیت تجاوز اسرائیل به نوار غزه، شهرهای اروپایی و آمریکایی را فرا گرفت.

به گزارش شفقنا، الجزیره نوشت: مردم انگلیس و کارکنان بخش بهداشت در حمایت از فلسطین مقابل مقر دولت این کشور در لندن تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان، توقف جنگ اسرائیل علیه نوار غزه را فریاد زدند و در محکومیت تجاوز اسرائیل به این منطقه شعار سر دادند. آنها همچنین خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

فرانسه

در پاریس پایتخت فرانسه  و شهرهای استراسبورگ، رن، و سایر شهرهای این کشور نیز تظاهراتی برگزار شد و معترضان خواستار توقف فوری جنگ شدند و تجاوز اسرائیل را محکوم کردند.

در مقابل، وزارت خارجه فرانسه خواستار آتش بس فوری و توقف دائم درگیری ها شد.

این وزارتخانه همچنین ضمن مخالفت با سیاست کوچاندن مردم غزه، اعلام کرد که علیه شهرک نشینان افراطی یهودی که در اعمال خشونت علیه فلسطینی ها دست دارند، تحریم هایی اعمال کرده است.

آلمان و سوئد

تظاهرات کنندگان در برلین وپایتخت آلمان نیز خواستار آتش بس فوری در غزه شدند و سکوت دولت این کشور در قبال جنایت های اسرائیل را محکوم کردند.

دیگر شهرهای آلمان نظیر هابورگ، هانوفر و نورنبرگ نیز صحنه برگزاری تظاهراتی در مخالفت با تجاوز اسرائیل به نوار غزه بود و معترضان ضمن محکوم کردن اقدامات اسرائیل، خواستار ورود کمک های بشردوستانه به این منطقه شدند.

در سوئد نیز تظاهراتی در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد و معترضان در آنها جنگ اسرائیل و جنایت های ادامه دار این رژیم علیه ساکنان نوار غزه را محکوم کردند.

ایتالیا و هلند

شهر میلان ایتالیا نیز صحنه برگزاری تظاهراتی در حمایت از قضیه فلسطین و محکومیت نسل کشی اسرائیل در غزه بود و معترضان از جامعه بین المللی خواستند غزه را نجات دهند.

در شهر خورینخوم هلند هم تظاهراتی اعتراض آمیز در محکومیت جنگ اسرائیل علیه نوار غزه برگزار شد و شرکت کنندگان در آن خواستار  توقف فوری جنگ شدند.

شهرهای آمریکا

همچنین شماری از شهرهای آمریکا شب گذشته شاهد برگزاری تظاهراتی در همبستگی با فلسطین بود و شرکت کنندگان در ان تظاهرات خواستار آتس بس در غزه شدند.

دهها نفر در شهر شیکاگو تجمع کردند و خواستار آتش بس فوری و توقف حمایت مالی آمریکا از اسرائیل شدند.

تظاهرات کنندگان در محکومیت پاکسازی نژادی ساکنان غزه شعار سر دادند و ارتش اسرائیل را به ارتکاب جرایم جنگی در نوار تحت محاصره غزه متهم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، اسرائیل را یک رژیم نژادپرست توصیف و تاکید کردند که بدون دستیابی به عدالت، دستیابی به صلح امکان پذیر نیست. معترضان همچنین خواستار تهیه آب و غذا برای ساکنان نوار غزه شدند.

در شهر لیتل راک در ایالت آرکانزاس آمریکا هم تجمع اعتراضی برگزار شد و معترضان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه را محکوم کردند.

در نیویورک هم شبکه های اجتماعی راهپیمایی معترضان در هوای برفی را نشان می داد که مخالفت خود را با جنگ علیه غزه اعلام کردند.

در همین راستا تجمعاتی در مقابل اماکن مهم این شهر نظیر کتابخانه های عمومی  و دفتر روزنامه نیویورک تایمز و مرکز هنرهای نمایشی لینکلن در حمایت از فلسطین برگزار شد.

متن خبر در الجزیره

 

نظر شما