شناسهٔ خبر: 64469690 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هلاکت ۹ صهیونیست و انهدام ادوات جنگی دستاورد جدید مقاومت در غزه

«القسام» روی ریل پیروزی‌های ژانویه

روزنامه جوان

در شرایطی که مقامات صهیونیستی و امریکایی از تداوم جنگ در غزه تا پایان سال ۲۰۲۴ سخن می‌گویند، هرچه جنگ طولانی‌تر می‌شود تلفات اشغالگران هم به همان اندازه افزایش می‌یابد. گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه موفقیت‌های خود در غزه، بار دیگر روز دردناکی را برای صهیونیست‌ها رقم زدند

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: سال جدید میلادی برای ارتش صهیونیستی در غزه با تلفات سنگینی شروع شده است و گروه‌های مقاومت طی عملیات‌های موفق توانستند روز جمعه ۹ نظامی صهیونیست را از پا درآورده و چند تن دیگر را زخمی کنند. انهدام تعدادی از تجهیزات و ادوات جنگی و عقب راندن اشغالگران از برخی مناطق غزه، از دیگر دستاورد‌های گروه‌های فلسطینی بود که سبب شده موج انتقادات از کابینه نتانیاهو شدت بگیرد.

در شرایطی که مقامات صهیونیستی و امریکایی از تداوم جنگ در غزه تا پایان سال ۲۰۲۴ سخن می‌گویند، هرچه جنگ طولانی‌تر می‌شود تلفات اشغالگران هم به همان اندازه افزایش می‌یابد. گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه موفقیت‌های خود در غزه، بار دیگر روز دردناکی را برای صهیونیست‌ها رقم زدند. به گزارش الجزیره، گردان‌های قسام اعلام کرد مجاهدان این گردان‌ها عصر جمعه یک گروه هشت‌نفره از نیرو‌های پیاده ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه بنی‌سهیلا در شرق خان‌یونس محاصره کرده و با آن‌ها وارد درگیری شدند که در این عملیات این نیرو‌ها کشته یا زخمی شدند و پس از آن یک بالگرد اسرائیلی برای انتقال کشته‌ها و مجروحان در این منطقه به زمین نشست. القسام همچنین اعلام کرد نیرو‌های فلسطینی پس از ورود یک نظامی اسرائیلی به داخل خانه‌ای در شرق خان‌یونس برای تفتیش و بازرسی آن، از فاصله صفر تفنگ را روی پشت این نظامی گذاشته و او را به قتل رساندند، سپس با دیگر نیرو‌های اسرائیلی نیز با اسلحه و بمب‌های دستی وارد درگیری شدند.
رسانه‌های فلسطینی هم روز شنبه از درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در منطقه «معن» در شرق استان «خان‌یونس» واقع در جنوب غزه خبر دادند. «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین نیز از درگیری شدید با نظامیان صهیونیست با سلاح خودکار و گلوله‌های «آرپی‌جی» در محور منطقه معن خبر داد. هلاکت نظامیان پایان ماجرا نبود و گروه‌های مقاومت ضربات دیگری را به دشمن صهیونیستی وارد کردند. گردان‌های مجاهدین، شاخه نظامی «جنبش مجاهدین فلسطین» گروهی از نظامیان و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را با راکت‌های کوتاه‌برد محور‌های درگیری در شهر غزه هدف قرار دادند.
یک منبع میدانی هم به شبکه «المیادین» گفت: نظامیان صهیونیست به طور کلی از دو استان «غزه» و «شمال غزه» به منطقه «غلاف غزه» عقب‌نشینی کرده‌اند، اما هنوز در دو منطقه «توام» و «ابراج المقوسی» که گذرگاه امدادرسانی و پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و خیابان «دهم» حضور دارند. این خیابان و اطراف آن جدا‌کننده غزه از مرکز غزه است. این منبع آگاه افزود که نیرو‌های مقاومت، نظامیان حاضر در این دو محور را به خود مشغول کرده و اجازه نمی‌دهند که آن‌ها در آنجا موضع امنی برای خود بگیرند تا مجبور به عقب‌نشینی به منطقه «نتساریم» در مرز نوار غزه شوند. اردوگاه‌های «البریج»، «النصیرات»، «المغازی»، «المغراقه»، «جحرالدیک» در منطقه مرکزی غزه نیز شاهد درگیری بین رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست در سایه تداوم بمباران آن‌ها است.
در سه ماه گذشته ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل دنبال نابودی حماس بود تا غزه را از وجود گروه‌های مقاومت پاکسازی کند، اما روند تحولات آن‌گونه که اشغالگران پیش‌بینی می‌کردند پیش نرفت و این روز‌ها گردان‌های القسام هستند که دست برتر میدانی را در اختیار دارند. دادن تلفات سنگینی در غزه به همراه عقب‌نشینی از چندین منطقه، نشان می‌دهد که تندرو‌های اسرائیلی در برابر گروه‌های مقاومت درمانده شده‌اند و گزینه‌ای برای مقابله با آن‌ها ندارند. در چنین شرایطی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با کمک امریکایی‌ها بر سر آینده سیاسی غزه بدون مقاومت طرح و نقشه می‌ریزند.

نتانیاهو زیر تیغ انتقادات داخلی
تلفات گسترده اسرائیل در غزه، موج انتقادات از کابینه نتانیاهو را افزایش داده است. ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، روز شنبه در سخنانی حمله اعضای کابینه به ارتش این رژیم را در میانه جنگ علیه غزه، شرم‌آور اعلام کرد و نتانیاهو را ناخدای کشتی مشهور تایتانیک توصیف کرد که در دریا غرق شد. باراک طی پیامی در شبکه ایکس با بیان اینکه کابینه نتانیاهو برخلاف ادعای خود دنبال اختلاف‌افکنی است، افزود: «فقط اسرائیلی‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند چه کسی سکان اداره امور را برعهده بگیرد.»
«سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل» با اشاره به درگیری‌های پیش آمده میان اعضای کابینه جنگی نتانیاهو به نقل از برخی وزیران ارشد رژیم نوشت این کابینه دوام چندانی ندارد.
روزنامه هاآرتص هم دیروز در گزارشی نوشت: خانواده‌های اسرائیلی‌هایی که هفت اکتبر داخل منزلی در شهرک «بئیری» در منطقه غلاف غزه در حمله یک تانک اسرائیلی کشته شدند، در نامه‌ای به رئیس ستاد ارتش خواهان تحقیقات فراگیر و شفاف شدند. این روزنامه نوشت: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ویدئو‌هایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تانک ارتش منزلی را در شهرک بئیری در منطقه غلاف غزه هدف قرار می‌دهد که در آن نیرو‌های حماس به همراه اسرای اسرائیلی هستند. این درحالی است که ارتش صهیونیستی در ابتدا مدعی شده بود که حماس همه شهرک‌نشینان را هدف قرار داده است ولی بعداً تصاویر و فیلم‌هایی از سوی رسانه‌های عبری منتشر شد که نشان می‌داد خود ارتش تعدادی از شهرک‌نشینان را به هلاکت رسانده است.

نظر شما