شناسهٔ خبر: 64466619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید استاندار بر تسریع در مولدسازی دارایی‌های دولت در قم

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار قم بر تسریع در مولد سازی دارایی‌های دولت تاکید کرد و افزود: مولدسازی یکی از مهم‌ترین منابع استان برای توسعه و اتمام پروژه‌های نیمه کاره است.

صاحب‌خبر -

تاکید استاندار بر تسریع در مولدسازی دارایی‌های دولت در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، استاندار قم در یازدهمین کارگروه مولدسازی دارایی‌های دولت  در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد بر تسریع در مولد سازی دارایی‌های دولت تاکید کرد و افزود: مولدسازی یکی از مهم‌ترین منابع استان برای توسعه و اتمام پروژه‌های نیمه کاره است.

سیدمحمد آقامیری ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید منابع خود را به شکل شفاف در اختیار سامانه تخصصی مولد سازی قرار دهند گفت: برای این امر نیز نگاه توسعه‌ای و فرابخشی داشته باشند، زیرا اگر قرار باشد مشکلات استان را حل کنیم نیازمند توجه ویژه به بحث مولد سازی هستیم.

وی گفت: مولدسازی به معنی فروش اموال نیست بلکه به دنبال رونق و ایجاد فضای بهتر از امکانات دولتی است که گاهی با فروش و گاهی با بسته‌های رونق و... از این اموال به شکل بهینه استفاده می‌شود.

استاندار با ذکر این مطلب که اموال آموزش و پرورش و علوم پزشکی باید در مسیر توسعه همان ارگان هزینه شوند، خاطرنشان کرد: تکلیف قانونی بر این منوال است، ولی باید توجه کنیم در مناطقی مثل برخی روستا‌ها که نیاز به مدرسه نیست می‌توانیم مدارس فرسوده را با کاهش فضای آموزشی و تبدیل آن‌ها به اماکن فرهنگی ورزشی دانش آموزان، زمینه استفاده بهتر از آن‌ها را فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از مسایل بسیار مهمی که در زمینه مولدسازی و استفاده از منابع سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله وقف و نیت واقف است. در سازمان‌هایی، چون دانشگاه علوم پزشکی و... که شاهد تعدادی از مراکز وقفی هستیم حتما باید به این امر توجه کنیم.

آقامیری  نیت واقف بسیار مهم است و اگر قصد استفاده بهینه از فضای وقفی را داریم حتما باید با مذاکره و تبیین شرایط برای واقف اجازه تغییر کاربری را از وی اخذ کنیم.

وی افزود: مدیران دولتی باید با پیش فرض اولویت‌های جدی استان در زمینه‌های مختلف، زمینه مولد سازی اموال دولت را ایجاد کنند، زیرا این امر از تکالیف مهم دولتی و منبع مهمی برای تامین بودجه پروژه‌های مختلف استان است.

وی در پایان بر عزم جدی بر برخورد با بانک‌هایی که منابع استان را در داخل هزینه نمی‌کنند عنوان کرد: اگر نیمی از منابعی که بانک‌های خصوصی که از مال مردم قم تجمیع و در قم خرج نکرده اند به پروژه‌ها و مجموعه نیازمندی‌های استان تزریق شود بخش عظیمی از مشکلات این پروژه‌ها که درگیر منابع مالی است حل می‌شود.

نظر شما