شناسهٔ خبر: 64464816 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یمن: گزینه‌های آمریکا در دریای سرخ محدود است

تهران- ایرنا- عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن و یکی از اعضای هیات ملی مذاکره‌کننده دولت نجات ملی این کشور، در پاسخ به تهدیدهای آمریکا خاطرنشان کرد که واشنگتن گزینه‌های محدودی در دریای سرخ در اختیار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه المسیره، عبدالملک العجری تاکید کرد: گزینه‌های آمریکایی‌ها در دریای سرخ محدود است؛ چراکه اعتراف کرده‌اند در اثر جنایات وحشیانه در غزه و در نتیجه نگرانی جامعه بین‌المللی از گسترش دامنه تجاوزات، در یک تنگنای اخلاقی قرار دارند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: موضع انگلیس نسبت به عملیات دریایی یمن با موضع آمریکا همسو است و چیز جدیدی در آن وجود ندارد.

العجری ادامه داد: چینی‌ها و روس‌ها عملیات انجام شده در دریای سرخ را جدا از اتفاقات غزه نمی‌دانند.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نظر شما