شناسهٔ خبر: 64461181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان جنوبی رکورد دار ثبت آثار در فهرست میراث جهانی در کشور است

خبرگزاری صدا و سیما

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مسجد جامع تاریخی قاین، خراسان جنوبی را رکورد دار ثبت آثار در فهرست میراث جهانی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

خراسان جنوبی قلب میراث فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه خراسان جنوبی رکورد دار ثبت آثار در فهرست میراث جهانی در کشور است، گفت: ثبت جهانی به این معنا است که همه مردم در پاسداشت یک اثر سهیم می‌شوند و یک تمدن جهانی است.
عزت الله ضرغامی با اشاره به بازدید از مسجد جامع قاین افزود: قاین هم به لحاظ گردشگری کشاورزی به واسطه محصولاتی مانند زعفران و هم از نظر آثار تاریخی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان ویژگی سرداران بزرگی، چون سردار شهید محمود کاوه گفت: این سرداران فرزند قاین هستند و قائنات در این زمینه شناسنامه محسوب می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین افزود: اگر گردشگران خارجی از این آثار بازدید کنند آن ایران هراسی که توسط غرب ایجاد شده کمرنگ می‌شود.
ضرغامی با بیان اینکه برای جاذبه‌های گردشگری قاین اعتبارات ملی در کنار اعتبارات استانی مد نظر قرار خواهد گرفت گفت: گاهی حریم ابنیه تاریخی به نوعی برای مردم مشکلاتی ایجاد می‌کند که تلاش ما بر رفع این مسائل در کنار حفظ و حراست از هویت ابنیه است و در این راستا بازنگری در حریم مسجد جامع قاین انجام می شود. 

نظر شما