شناسهٔ خبر: 64445581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باران و برف در راه مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران: بارش برف و باران از بامداد فردا شنبه در استان آغاز می‌شود

صاحب‌خبر -

باران و برف در راه مازندران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس هواشناسی مازندران گفت: آسمان استان از اواخر وقت امروز از سمت غرب استان با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود و از بامداد فردا شنبه بارندگی از سمت غرب استان آغاز می‌شود و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی می‌رسد.

غلامپور به فعالیت سامانه سرد بارشی از بامداد شنبه ۱۶ دی تا صبح یک‏شنبه ۱۷ دی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر کاهش محسوس دما و بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق با ارتفاع بیش از هزار و ۳۰۰ متر مه گرفتگی و بارش برف پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اظهار اینکه این سامانه بارشی در سراسر استان مازندران بویژه در مناطق مرکزی و شرقی اثر دارد گفت: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روانآب، سیلابی شدن رودخانه‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی، کاهش دید، اختلال و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم از پیامد‌های این سامانه بارشی است.

غلامپور گفت: هوای استان از یکشنبه تا چهارشنبه هفته بعد صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران خاطر نشان کرد: دریای خزر امروز موج کوتاه دارد، اما از امشب مواج می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

<div id="video-display-embed-code_10644776"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4113083/10644776?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما