شناسهٔ خبر: 64445060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

حمله لاپید به کابینه نتانیاهو: باید بروید

رهبر ائتلاف مخالفان اسرائیل یائیر لاپید امروز جمعه، پنجم ژانویه از اختلافات میان اعضای کابینه بنیامین نتانیاهو شدید ا انتقاد و آنان را مایه شرمساری توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رهبر اپوزیسیون اسرائیل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس دعوای وزرای کابینه بر سر دوره بعد از جنگ غزه را از دلایل دیگر خطرناک‌بودن این کابینه دانست و خواستار تغییر نخست‌وزیر شد.

به گزارش فارس، لاپید در انتقاد از عملکرد کابینه نتانیاهو نوشت: افشای اطلاعات جلسه شب گذشته کابینه مایه شرمساری بود؛ حکومت اسرائیل باید جایگزین دولت و رهبر خود را پیدا کند.

در ادامه این پیام انتقادی آمده است که «این افراد سزاوار فداکاری‌ها و قهرمانی‌های مردان و زنان ارتش اسرائیل نیستند و نمی‌توانند شرایط استراتژیک را رهبری کنند؛ همین الان باید بروند».

پایگاه خبری واللا شب گذشته گزارش داد که جلسه کابینه نتانیاهو بعد از مناقشه شدید میان چندین نفر از وزرا و رئیس ستاد مشترک ارتش هرتزی هالوی به پایان رسیده است. هالوی اخیراً اعلام کرده بود که تصمیم گرفته تیمی را مأمور تحقیق درباره حمله ۷ اکتبر کند.

براساس این گزارش وزیر جنگ اسرائیل یوآو گالانت تلاش کرده تا وزرا را ساکت کند و گفته که از هالوی حمایت می‌کند، اما این کمکی به حل اختلافات نکرده و به درگیری لفظی میان وزیر امنیت داخلی ایتمار بن گوویر و عضو کابینه جنگ بنی گانتز منجر شده است.

پایگاه خبری یدیعوت آحارانوت ضمن اشاره به اینکه مسئولیت شکست امنیتی ۷ اکتبر و رایزنی درباره شرایط پساجنگ، دو موضوع مورد اختلاف کابینه نتانیاهو بوده، نوشت: وزرای شرکت‌کننده در این جلسه می‌گویند که این بحث مانند سیرک بود و حتی نخست‌وزیر هم از آن بی‌بهره نماند!

نظر شما