شناسهٔ خبر: 64444882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شخصیت‌های پاکستانی حادثه تروریستی کرمان را به ملت ایران تسلیت گفتند

اسلام‌آباد - ایرنا - جمعی از چهره‌های سیاسی و مذهبی پاکستان و همچنین سرکنسول‌های کشورهای خارجی با حضور در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در «کراچی، لاهور و کویته» حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، دفتر یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی در کرمان در محل سرکنسولگری ایران در شهر ‌کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان گشایش یافت.

محمد کامران تِسوری استاندار ایالت سِند پاکستان به نمایندگی از دولت با حضور در سرکنسولگری ایران و دیدار با حسن نوریان سرکنسول کشورمان، مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان، برای زخمی‌های این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

همچنین جمعی از مقامات دولت ایالت سِند، شخصیت های سیاسی و مذهبی پاکستان، سرکنسول‌های مالزی، افغانستان، مراکش، فرانسه، تایلند، قطر و اردن در حضور سرکنسول ایران در کراچی، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت ایران درپی حادثه تروریستی در گلزار شهدای شهر کرمان، دفتر یادبود این رویداد را امضا کردند.

شخصیت‌های پاکستانی حادثه تروریستی کرمان را به ملت ایران تسلیت گفتند

حاضران در این برنامه شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در پی انفجارهای تروریستی در شهر کرمان را به سرکنسول جمهوری اسلامی ایران تسلیت و مراتب همبستگی و همدردی خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

سرکنسولگری‌های ایران در شهرهای لاهور و کویته نیز امروز میزبان مقام های دولتی، دیپلمات‌های خارجی و شخصیت‌های پاکستانی برای تسلیت شهادت جمعی از شهروندان ایرانی در حملات تروریستی انتحاری کرمان بودند.

شخصیت‌های پاکستانی حادثه تروریستی کرمان را به ملت ایران تسلیت گفتند

براساس این گزارش، دفتر یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی در کرمان، امروز (جمعه) در سفارت جمهوری اسلامی ایران در «اسلام آباد» با حضور جمعی از شخصیت‌های پاکستان و سفرای کشورهای خارجی گشایش یافت.

روز گذشته پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در پایتخت پاکستان و سرکنسولگری‌های ایران در کراچی، لاهور، پیشاور و کویته به احترام شهدای حمله تروریستی در کرمان، به حالت نیمه برافراشته درآمد.

عارف علوی رئیس جمهوری پاکستان دیروز طی پیامی ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان، شهادت تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در این جنایت را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه پاکستان نیز شب گذشته طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در شهر کرمان را محکوم و از جانب مردم و دولت پاکستان با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد.

رئیس و نایب رییس مجلس سنای پاکستان نیز پیشتر در پیام های جداگانه، انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان را به شدت محکوم و اعلام کردند که عاملان این جنایت ضدبشری باید به اشد مجازات برسند.

حضرت آیت الله امام سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

نظر شما