شناسهٔ خبر: 64439914 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کره شمالی به دنبال افزایش بازدارندگی هسته‌ای

تهران – ایرنا - رهبر کره‌شمالی بر ضرورت افزایش بازدارندگی هسته‌ای این کشور برای رویارویی نظامی با دشمن خود تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری مرکزی کره شمالی بدون ذکر تاریخ دقیق بازدید کیم جونگ اون از کارخانه تولید پرتابگرهای موشک‌های بالستیک قاره پیما، اعلام کرد که رهبر کره شمالی در این بازدید بر افزایش ظرفیت تولید پرتابگرهای تسلیحات این کشور تدابیری اتخاذ و تاکید کرده است که این کارخانه نقش مهمی در تقویت توانمندی نظامی پیونگ یانگ دارد.

در این گزارش آمده است: با توجه به وضعیت وخیم کنونی که لازمه آن آمادگی بیشتر کره شمالی برای رویارویی نظامی با دشمن است، کیم جونگ اون ماموریت های این کارخانه را اعلام کرد. وی همچنین با تاکید بر نیاز به تولید انواع پرتابگرهای تسلیحات تاکتیکی و راهبردی، ماموریت‌های فوری و بلند مدت تولید پرتابگرها و افزایش ظرفیت تولید این کارخانه را اعلام کرد.

تصاویر خبرگزاری مرکزی کره شمالی پرتاب کننده‌هایی را نشان می دهد که به نظر می رسد برای موشک های بالستیک قاره پیمای «هواسونگ-۱۸» با سوخت جامد و «هواسونگ-»۱۷ با سوخت مایع باشند.

ماه آوریل سال گذشته میلادی (فروردین-اردیبهشت)، کره شمالی یک موشک قاره پیمای «هواسونگ-۱۸» را برای اولین بار به شکل آزمایشی و ۲ موشک دیگر را نیز در ماه های ژوئیه (تیر-مرداد) و دسامبر (آذر-دی) پرتاب کرد. این کشور به طور کلی در سال گذشته میلادی پنج موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد که یک رکورد محسوب می شود.

در جلسه پایان سال حزب کره شمالی، کیم جونگ اون خواستار افزایش آمادگی جنگی برای بازدارندگی از اقدامات "بی سابقه" درگیری های تحت هدایت آمریکا شد و برنامه‌هایی را برای پرتاب سه ماهواره شناسایی نظامی دیگر و تقویت زرادخانه هسته‌ای این کشور در سال جدید میلادی ارائه کرد.

خبرگزاری کره شمالی همچنین اعلام کرد «دختر محترم» کیم جونگ اون به نام جوئه به همراه پدر خود از این کارخانه دیدن کرده است.

آژانس اطلاعات کره جنوبی روز پنج شنبه گفت که جوئه محتمل ترین جانشین کیم جونگ اون به شمار می رود.

به گفته وزارت اتحاد کره جنوبی، جوئه که به نظر می رسد متولد سال ۲۰۱۳ است اولین بار ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ در انظار عمومی حضور پیدا کرد و همراه پدرش به محل پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۷ رفت. او تاکنون ۲۳ بار در انظار عمومی دیده شده که ۲۰ عدد از آن ها در رویدادهای نظامی بوده است.

به گفته این خبرگزاری، جو چون ریونگ مدیر بخش صنعت مهمات حزب حاکم کره شمالی و خواهر قدرتمند کیم جونگ اون وی را در این بازدید همراهی کردند. جو چون ریونگ به تازگی به سمت دبیر حزب کارگر کره شمالی ارتقا یافته است.

نظر شما