شناسهٔ خبر: 64434627 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یحیی رسول: حمله آمریکا نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق است

سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق به حمله نیرو‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به مقر جنبش النجباء واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق امروز پنجشنبه حمله نیرو‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا و بمباران مقر جنبش النجباء در بغداد، پایتخت این کشور را محکوم کرد.

سرلشکر یحیی رسول در بیانیه‌ای اعلام کرد: در یک حمله و نقض آشکار حاکمیت و امنیت عراق، یک پهپاد با هدف قرار دادن یکی از مقر‌های امنیتی در پایتخت بغداد، امروز اقدامی را انجام داد که هیچ تفاوتی با اقدامات تروریستی نداشت. این حمله منجر به تلفات جانی شد و کاملا مردود است.

به گزارش شبکه السومریه، سرلشکر رسول افزود: نیرو‌های مسلح عراق، نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا را مسئول این حمله غیرمنتظره به یک نهاد امنیتی عراقی می‌دانند که بر اساس اختیاراتی که فرمانده کل نیرو‌های مسلح به آن اعطا کرده است، عمل می‌کند که همه تفاهم‌ها بین نیرو‌های مسلح عراق و نیرو‌های ائتلاف بین المللی را تضعیف می‌کند. 

وی ادامه داد: ما این حمله را تشدید تنش در عراق و به دور از روح و متن دستور و کاری که ائتلاف بین المللی در عراق برای آن ایجاد شد، می‌دانیم.

ساعاتی قبل، شبکه النجباء عراق اعلام کرد که یک مقر تیپ ۱۲ سازمان الحشدالشعبی در مجتمع ساختمان وزارت کشور عراق هدف حمله هوایی قرار گرفت که براساس آمار اولیه، دو نیروی الحشد الشعبی شهید شدند.

منابع رسانه‌ای عراق گزارش دادند که در این حمله هوایی به مقر الحشدالشعبی، «حاج ابو تقوی السعیدی» معاون فرمانده عملیات حزام بغداد (کمربند بغداد) هدف حمله قرار گرفت.
تیپ ۱۲ الحشدالشعبی متشکل از رزمندگان النجباء است.

نظر شما