شناسهٔ خبر: 64423959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لزوم رعایت قانون حجاب و عفاف در جامعه

رعایت عفاف و حجاب قانون دارد و همه ملزم به رعایت آن هستیم و معتقدیم مردم و دغدغه‌مندان این عرصه باید ورود پیدا کنند.

صاحب‌خبر -

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در فرهنگ اسلامی چیزی به نام «بی تفاوتی» نداریم امر به معروف و نهی از منکر یعنی این‌که کسی نباید بی تفاوت باشد، از این رو مبنای ورود دغدغه‌مندان به عرصه عفاف و حجاب، تذکر زبانی است.


حجت الاسلام و المسلین محمد حسین طاهری آکردی افزود: با توجه به اینکه ستاد عفاف و حجاب، جدیدا در وزارت کشور ایجاد شده خیلی تمایل به دو صدایی و موازی کاری نداریم، ولی در قالب همکاری و کمک به این ستاد ورود پیدا کرده ایم.


او ادامه داد: حجاب ابعاد مختلفی همچون قضایی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی دارد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بعد فرهنگی آن ورود پیدا کرده است.


حجت الاسلام و المسلین طاهری آکردی افزود: قانون گرایی، تعامل با دستگاه‌ها، پیگیری مطالبه‌های مردمی و اجرایی کردن رهنمود‌های رهبری چهاراصل مورد تأکید فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.


او با بیان اینکه مقوله امر به معروف و نهی از منکر، محصور در یک موضوع و مصداق نیست گفت: از این رو هرچیزی که موجب ضعف و نقصی شود به گونه‌ای که مردم به نظام و اسلام یا هرچیز مقدسی بدبین شوند مانند بالا رفتن رانت در ادارات، رشوه، پارتی بازی و ستاد نیز از این نگاه و زاویه وارد شده و طبیعی است که مطالبه‌های مردمی برای ستاد اولویت دارد، چون آن‌ها نشان می‌دهد کدام دستگاه‌ها درست عمل می‌کند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: در مقابل دستگاهی که وظیفه ارائه خدمت به مردم دارد اگر خوب عمل کند بالاترین معروف را انجام داده است.


او افزود: یکی از موضوع‌هایی که مردم خیلی مطالبه داشته و ناراضی بودند و به نظام آسیب زده است مسئله قیمت خودرو در کشور است که ستاد به این موضوع ورود پیدا کرد.


حجت الاسلام طاهری آکردی در پایان تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر فرا نژادی، فرا صنفی است و مصلحت عمومی در این است که همه به پا خیزند و دنبال عزت و قدرت عمومی باشند.

نظر شما