شناسهٔ خبر: 64419340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بزرگترین پروژه گردشگری مازندران به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: به زودی در مازندران با افتتاح یک پروژه بزرگ گردشگری در شهرستان نوشهر بیش از ۶۵۰ فرصت شغلی گردشگری فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی _چهارشنبه سیزدهم دی_ ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را از اولویت‌های توسعه گردشگری این استان عنوان و اظهار کرد: پروژه‌های خوبی در سراسر مازندران در حال ساخت است که در آینده نزدیک می‌تواند بخش زیادی از نیازهای گردشگری را تأمین کند.

وی با بیان اینکه ۳۵ موافقت‌نامه تأسیس از ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب هیئت دولت نهم صادر و ۷ منطقه نمونه نیز دارای پروانه بهره برداری است، افزود: به زودی در مازندران با افتتاح یک پروژه بزرگ گردشگری در شهرستان نوشهر بیش از ۶۵۰ فرصت شغلی گردشگری فراهم شد.

ایزدی با اشاره به اینکه پروژه در قالب هتل به زودی با حجم دو هزار میلیارد تومانی در ۳۱ طبقه، افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این پروژه ٥١٢ واحد اقامتی با مساحت زیربنای ١٢٠ هزار متر مربع و ظرفیت اقامت یک هزار و ۴۰۰ تخت دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از طراحی و ساخت چندین مجموعه‌ی پذیرایی شامل چند رستوران، فست‌فود و رستوران گردان در این پروژه خبر داد و گفت: استخر، سالن آمفی‌تئاتر، مجموعه‌های سرگرمی و تفریحی، بولینگ، بیلیارد، فروشگاه و سینما و چندین رویال سوئیت و پرزیدنت سوئیت از دیگر بخش‌های خدماتی این پروژه بزرگ گردشگری در نوشهر است.

وی ادامه داد: پروژه گردشگری بزرگ آراز شهرستان نوشهر، بزرگترین هتل در حال ساخت کشور به شمار می‌رود که تحول بزرگی در صنعت گردشگری منطقه به ویژه شهرستان نوشهر ایجاد خواهد کرد.

ایزدی با بیان اینکه شهرستان نوشهر به عنوان یکی از گردشگرپذیرترین شهرستان‌های استان است، تصریح کرد: این شهرستان در تمامی طول سال به طور تقریبیجاذب گردشگر است و وجود تأسیسات گردشگری با تنوع سطح خدمات از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز این شهر گردشگری است.

این مسئول با اعلام اینکه ۱۳۵ موافقت اصولی تأسیسات گردشگری با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۵ هزار و ۸۸۹ نفر در سال جاری فراهم شد، یادآور شد: ۱۱ پروژه با مبلغ ۷۳ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی در بخش زیرساخت‌ها، تخصیص یافت.

نظر شما