شناسهٔ خبر: 64414036 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در آذربایجان‌غربی اجرا شد

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در این استان اجرا شده و ۲ هزار کیلومتر دیگر در حال اضافه شدن به این ظرفیت است.

صاحب‌خبر -

چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ۱۱ هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در استان گفت: این میزان فیبرنوری که فناوری روز ارائه خدمات اینترنتی است برای خدمت رسانی به روستاییان و شهرنشینان به ویژه سازمان ها، نهاد‌های دولتی، شهرک‌های صنعتی، سازمان‌های تجاری و همچنین مشتریان خانگی ظرفیت سازی شده است.

وی توسعه خدمات مخابراتی عادلانه در مناطق محروم استان را از سیاست‌های مخابرات منطقه ارومیه در سرمایه گذاری دانست و افزود: توسعه خدمات مخابراتی با توجه به نیاز‌های مردم در مناطق مختلف استان در حال انجام است و با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در حال حاضر مناطق محروم در اولویت توسعه زیر ساخت‌ها قرار دارند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی ادامه داد: به همین منظور پروژه ملی و عظیم نجما در ۱۶ شهرستان با همکاری شهرداری‌ها در حال اجراست و خوشبختانه امروز در دورترین شهر‌های استان شاهد استفاده از سرویس با کیفیت FTTH هستیم.

نوری با اشاره به اجرای توسعه فیبرنوری از محل اعتبارات این شرکت با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: هم اکنون در روستای نختالوی شهرستان باروق میاندوآب این پروژه در حال اجرا است که امیدواریم بتوانیم با تعهداتی که داریم سایر روستا‌ها را به اینترنت پرسرعت تجهیز کنیم.

نظر شما