شناسهٔ خبر: 64411717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از آغاز سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های ١١ گانه این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

آغاز سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های پلدختربه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: هر ساله با شروع فصل سرما از اواسط دی تا اوایل بهمن سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های ١١ گانه پلدختر انجام می‌شود. 
علی آبسری نژاد گفت: شهرستان پلدختر به دلیل آب و هوای مناسب در این فصل و همچنین داشتن زیستگاه‌های مطلوب از جمله تالاب‌ها، آبگیرها، رودخانه‌ها و اکوسیستم‌های آبی متنوع ، بعنوان یکی از مهمترین کریدرور‌های مهاجرت پرندگان مهاجر محسوب می‌شوند. 
وی گفت: کارشناسان و متخصصان پرنده‌شناسی برای کسب اطلاعات و آمار دقیق، تعداد و نوع گونه‌ها، تغییرات جمعیتی و بررسی مسائلی نظیر پایش برای بیماری فوق حاد پرندگان با استفاده از دوربین چشمی و تلسکوپ کار سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی را انجام می‌دهند.
آبسری نژاد افزود: بیشترین جمعیت پرندگان را خانواده اردک‌ها شامل؛ اردک سرسبز، اردک ارده‌ای، خوتکا، چوپ پا، کشیم، چنگر و حواصیل تشکیل می‌دهند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر اضافه کرد: مناطق تحت مدیریت در این شهرستان بخصوص اکوسیستم‌های آبی و تالاب‌ها به‌صورت مستمر مورد پایش قرار گرفته و با هرگونه شکار در این مناطق که ممنوعیت قانونی دارد، طبق قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد.

نظر شما