شناسهٔ خبر: 64411134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سازمان پدافند غیرعامل: خدمات ضروری به مردم نباید قطع شود

بیرجند - ایرنا - معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در نظام پدافند غیرعامل به دنبال این هستیم که انجام خدمات ضروری به مردم استمرار داشته باشد و در هیچ شرایطی قطع نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار محمدعلی قمی روز چهارشنبه در دیدار با فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت افزود: امسال بیستمین سال تشکیل پدافند غیرعامل در کشور با ابلاغ مقام معظم رهبری و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: یک کمیته پدافند غیرعامل و یک سازمان پدافند غیرعامل در کشور وجود دارد که اعضای آن از مجموعه نیروهای مسلح، ستاد برنامه و بودجه، وزارت کشور، وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات حصور دارند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: ابلاغیه‌های کمیته دائمی پدافند غیرعامل برای تمامی دستگاه‌های دولتی، اداری و نیروهای مسلح کشور لازم الاجراست.

وی افزود: برابر با ابلاغ کمیته دائمی پدافند غیرعامل در استان‌ها یک شورا داریم که رئیس آن استاندار هر استان است و در کنار آن قرارگاه عملیاتی پدافند غیرعامل را در کشور داریم که فرمانده سپاه استان به عنوان جانشین استاندار در قرارگاه عملیاتی است.

قمی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در چارت سازمانی خود یکسری نظام‌های عملیاتی تعریف شده دارد که تکالیفی را برای دستگاه‌ها مشخص کرده و یکی نظام‌ صیانت از مردم است که متولی آن سپاه است.

وی گفت: کمیته دائمی پدافند غیرعامل تاکید کرده است در هیچ شرایطی ارائه خدمات ضروری مثل آب، گاز، برق، بانک به مردم نباید قطع شود و مشکلات زیرساختی انرژی در خراسان جنوبی بسیار کم است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: نقش سپاه‌های استانی در شورای پدافند غیرعامل و کارگروه‌هایی که در اختیار آن است به ویژه نظام صیانت از مردم بسیار موثر و مفید است که بتوان در این راستا اقدامات موثری را انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: نقش پدافند غیرعامل در سلامت جامعه و مردم همچنین خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: اگر موضوع پدافند غیرعامل به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و سرمایه‌گذاری ویژه برای آن شود خسارت‌ها در حوادث و توطئه‌های دشمنان کاهش پیدا می‌کند، همان چیزی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در کشور به سلامت از حوادث و مشکلات عبور کردیم.

وی گفت: متاسفانه در برخی زمینه‌ها در کشور پدافند غیرعامل به درستی اجرا و توجه نشده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: باید تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی موظف شوند برای هر اقدامی یک پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز (چهارشنبه) در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی از مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: تهدیدات دشمنان هیچ‌وقت کم نشده و قطع هم نمی‌شود.

قمی با اشاره به تهدیدات دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، بر آمادگی همیشگی همه دستگاه‌ها و توجه به موضوع پدافندغیرعامل در تمامی اقدامات و پروژه‌ها برای مقابله با تهدیدها و تهاجمات تاکید کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط و استفاده درست از تجهیزات در این زمینه موثر است.

وی بر تجهیز ادارات و سازمان‌ها به ویژه بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها به مولدهای اضطراری در راستای مدیریت شرایط در زمان وقوع بحران تاکید کرد و گفت: معمولا هک‌کردن سیستم‌ها به علت سهل انگاری کاربرها بوده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح اهمیت پدافندغیرعامل، به فرمایش مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل برای این است که اگر دشمن حمله‌ای کند، آسیبی نزند یا سطح آسیب‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: استفاده از هوش مصنوعی در این دوره هم فرصت و هم تهدید است.

قمی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع انتخابات اسفند امسال اشاره و بر تامین برق پایدار در زمان برگزاری انتخابات تاکید کرد.

وی استفاده از حداکثر ظرفیت شرکت توزیع نیروی برق برای تامین برق پایدار و پوشش مراکز انتخاباتی را متذکر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست به تشریح اقدامات استان پرداخت و گفت: ایمن سازی در شبکه‌ها و پست‌های برق در دستور کار است.

سید محمدرضا طالبی افزود: اغلب سازمان‌ها و ادارات از نظر تامین برق اضطراری و دیزل ژنراتور مورد بازرسی و آزمایش قرار گرفته‌اند.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل روز گذشته (سه‌شنبه) برای بازدید از چند پروژه شاخص به خراسان جنوبی سفر کرد.

بازدید از تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند، آزمایشگاه در حال احداث دامپزشکی شرق کشور، ایستگاه GPS گاز و نمایشگاه علم و فناوری استان از جمله برنامه‌های وی بوده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی همچنین حضور در شورای پدافند غیرعامل استان از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه است.

نظر شما