شناسهٔ خبر: 64409203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام گفت: آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید برای کاهش آن همه‌ دستگاه‌های فرهنگی با هم‌افزایی و هم‌فکری پای کار بیایند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و شورای اجتماعی استان با بیان اینکه گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از اهداف دشمن و جبهه‌ی استکبار است، اظهار داشت: دشمن با پمپاژ ناامیدی بین نوجوانان و جوانان سعی دارد آنان را از امید به آینده و زندگی، دلسرد کند و با آموزش روش‌های مختلف خودکشی در فضای مجازی، سعی دارد جوانان را به خودکشی که یکی از گناهان کبیره و همواره در قرآن و توسط ائمه‌ معصومین (ع) نکوهش شده است ترغیب کند.
 
وی با تاکید بر برقراری نظام پیشنهادات و استفاده از نظرات صاحب‌نظران و محققان در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه بحث خودکشی، اضافه کرد:  لازمه‌ هر سیاست‌گذاری داشتن آمار و اطلاعات است و با آمار و اطلاعات می‌توانیم سیاست‌گذاری کنیم و تصمیماتی مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اتخاذ کنیم.
 
استاندار ایلام با تاکید بر فضا‌سازی محیطی سطح شهر‌های استان، تصریح کرد: فضای سطح شهر باید طوری مدیریت شود که برای همه نشاط‌آور باشد و در چارچوب قانون، صداوسیما برای ایجاد نشاط و دستگاه‌های فرهنگی نظیر ارشاد در مناسبت‌های مختلف با اجرای برنامه‌های متنوع و فرح‌بخش، چون تئاتر موجب نشاط در بین مردم جامعه شود.
 
وی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های فرهنگی با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اردو‌های دانش‌آموزی می‌توانند بین دانش‌آموزان  شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنند.
 
نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام با تاکید بر تهیه‌ بسته‌های متنوع فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه، عنوان کرد: به دلیل تعدد آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم یک نسخه‌ واحد برای همه‌ آن‌ها تهیه کنیم.
 
وی در ادامه از طلاب و روحانیون، تریبون‌داران و رسانه‌ها خواست مجازات اخروی گناه کبیره‌ خودکشی را گوش‌زد کنند تا مردم بیشتر با پیامد‌های آن آشنا شوند.
 
استاندار ایلام بر تاکید بر این‌که همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی عمل کنند، گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما، وظیفه‌ نشاط اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز وظیفه‌ مداخله دارد.
 
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه و تبلیغات اسلامی استان نیز با استفاده از آموزه‌های قرآنی، تعمیق باور‌های دینی و معرفت‌افزایی وظیفه‌ی امید‌آفرینی و نشاط در جامعه را دارند.
 
بهرام‌نیا با تاکید بر نقش مشاوران در کاهش اقدام به خودکشی و خودکشی، یادآور‌شد: مشاوران نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند از بروز بسیاری از خودکشی‌ها جلوگیری کنند که در این راستا نیاز است تعداد مشاورین استان افزایش یابد و بیش از گذشته از ظرفیت آنان استفاده شود.
 
نماینده‌ عالی دولت در استان ایلام عنوان کرد: مشاوران به دانش‌آموزان مهارت حل مسئله را بیاموزند و با دعوت از والدین دانش آموزان در معرض خطر خودکشی، برای آن‌ها نیز کلاس‌های توجیهی و آموزشی برگزار کنند.
<div id="video-display-embed-code_10636163"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4110847/10636163?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما