شناسهٔ خبر: 64405259 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر دفاع: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر دفاع با اشاره  به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ گفت: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم.

به گزارش شفقنا، امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت ضمن تاکید بر حمایت ایران از کشورهای مستقل گفت: یکی از سیاست‌های ما حمایت از کشورهای مستقل، جبهه مقاومت و کشورهایی است که به دنبال مواجه با نظام سلطه و برخورد با آن هستند. ما این کشورها را در همه ابعاد حمایت می‌کنیم.

او ادامه داد: در مباحث تسلیحاتی هم رویکرد ما به همین شکل است. امروز در این زمینه در اوج اقتدار قرار داریم، دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف نظامی داشتیم و حتماً از کشورهایی که می‌خواهند ضمن حفظ امنیتشان در مسیر استقلال و آزادی خودشان حرکت کنند، حمایت می‌کنیم. البته در این مسائل حتماً قواعد و قوانین بین‌المللی را هم رعایت می‌کنیم.

وزیر دفاع به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ اشاره کرد و گفت: حضور ما در همه آب‌ها یک حضور امنیت‌ساز است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستیم، به‌ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است، رصد کامل تحولات را انجام می‌دهیم. ما هرکجا که احساس کنیم نیاز به حضور داریم، حاضر می‌شویم.

او درباره ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس و تاثیر آن در گسترش جنگ در منطقه، گفت: آمریکایی‌ها هر چقدر خطاهای راهبردی در منطقه انجام دهند منطقه را متشنج خواهند کرد و دود آن به چشم خودشان خواهد رفت.

آشتیانی درباره رویکرد ایران در رابطه با انصار الله یمن گفت: یمن قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه ابعاد از آنان حمایت می‌کنیم اما مستقل هستند و تصمیماتی که می‌گیرند را خودشان اتخاذ می‌کنند. یمن کشوری پیشرو است که علیه نظام سلطه گام برمی‌دارد و هر کشوری در این مسیر باشد حتماً حمایت منطقه و کشورها را در پی دارد.

وزیر دفاع ادعای آمریکا درباره نقش ایران در حمله به یک کشتی حال مواد شیمیایی در اقیانوس هند را فرافکنی خواند و گفت: تمام مواردی که به این شکل مطرح می‌شود فرافکنی‌های آمریکاست که باتوجه به خطاهای راهبردی آنان در منطقه که تمام اذهان مردم کشورهای دنیا را به محکومیت این اقدامات رسانده است، آنان را به شرایطی کشانده که برای فرار از این وضعیت ممکن است اتهامات مختلف و بی پایه و اساسی را به کشورهای مختلف بزنند.

آشتیانی گفت: دشمنی آمریکا تمام‌شدنی نیست و ادامه دارد. البته این امر به ضرر خود آنان است. آمریکا به منطقه ما آمده و تعادل منطقه‌ای را بهم ریخته‌اند که تبعات آن دامن‌شان را خواهد گرفت. اقدامات آمریکا باعث ایجاد انسجام بسیار قوی و محکمی علیه سیاست‌های آمریکا در منطقه و جریان و تداوم آن می‌شود.

 

نظر شما