شناسهٔ خبر: 64405115 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دانش‌بنیان‌ها‌ به چالش آب و انرژی صنایع ورود می‌کنند

نهمین رویداد همرسانی شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت آب و انرژی تحت عنوان رویداد دایان صبح امروز در مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌در این رویداد ۱۴ شرکت دانش‌‌بنیان در حوزه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی، بازچرخانی آب و توسعه تجدیدپذیرها به ارائه فعالیت‌های خود پرداختند.

‌مجید وفایی‌فرد، رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی ایران در این مراسم اظهار داشت: تامین پایدار آب و برق جز چالش‌های اساسی در آینده توسعه صنعتی ایران است و راهی به جز حرکت به این سمت نداریم.

وی افزود: یکی از راهبردها برای حل چالش‌های امروز، بازکردن مسیر برای حضور شرکت‌های دانش‌‌بنیان است و صنعت تا کنون با اتکا به این حوزه نتیجه گرفته است.

رئیس مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی تاکید کرد: مسئله بهینه‌سازی انرژی در صنایع بسیار اهمیت دارد و در تلاشیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان به سمت رفع این موانع حرکت کنیم.

به گزارش فارس، این نشست درحالی برگزار شد که پس از ارائه هر شرکت دانش‌بنیان اساتیدی از مراکز پژوهشی و دولت به ارزیابی فعالیت‌ها پرداخته و مقدمات ورود این صنایع به صنعت به بحث گذاشته می‌شد.

در ادامه این نشست، پژمان تیموری، مدیر تجاری‌سازی و فن‌بازار مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی گفت: فقط دررصنعت فولاد ظرفیت ۶۰ درصدی کاهش مصرف برق وجود دارد که در صورت تحقق به کاهش ۲۴ میلیارکیلووات ساعتی مصرف برق ختم می‌شود.

وی افزود: ظرفیت بهینه‌سازی در صنعت فولاد ۶ برابر ناترازی برق در تابستان است.

تیموری گفت: ناترازی توانی برقزخاص کشور ماست زیرا صنایع ایران بر اساس انرژی رایگان بی‌نهایت توسعه پیدا کرده‌اند.

این مقام مسئول گفت: اقتصادی‌ترین راه رفع ناترازی توانی برق در حال حاضر بهینه‌سازی است.

تیموری با اشاره به برنامه ساخت نیروگاه‌ها توسط صنایع گفت: صنایع کشور برای پایدارسازی حریان انرژی باید به صورت خود تامین برق خود را تامین کنند.

مدیر تجاری‌سازی و فن‌بازار مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی تاکید کرد: هیئت مدیره و سهانداران صنایع باید مطالبه کننده ساخت نیروگاه توسط صنایع کشور باشند.

پایان پیام/

نظر شما