شناسهٔ خبر: 64396159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

انفجار مهیب در جنوب بیروت/ شهادت نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

منابع محلی در بیروت پایتخت لبنان امروز سه شنبه از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در نزدیک منطقه ضاحیه واقع در حومه جنوبی بیروت خبر دادند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: برخی منابع اعلام کردند این انفجار در منطقه الشیاح -المشرفیه رخ داده و هنوز علت آن مشخص نیست. با این حال گفته می‌شود، انفجار در نتیجه یک حمله پهپادی رخ داده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پی این انفجار یکی از خودرو‌های پارک شده در محل آتش گرفت که اعزام نیرو‌های امداد و آتش نشانی به محل را به دنبال داشت.

برخی منابع نیز با انتشار اخبار ضد و نقیض در مورد علل انفجار، از هدف قرار دادن یک شخصیت سیاسی جنبش حماس خبر دادند.

رسانه‌های لبنانی از تلفات، سوختن یک خودرو و آسیب دیدن یک ساختمان بر اثر این انفجار خبر دادند.

خبرگزاری لبنان همچنین اعلام کرد که پهپاد‌های رژیم صهیونیستی دفتر حماس در مشرفیه در جنوب بیروت را هدف قرار داد که در نتیجه آن تعدادی مجروح شدند.

در همین حال خبرگزاری ملی گفته است انفجاری که دفتر حماس را در مشرفیه را هدف قرار داده، منجر به شهادت ۴ تن و مجروح شدن عده‌ای شد.

جنبش حماس هم با انتشار اعلامیه‌ای شهادت صالح العاروری معاون رئیس حماس در بیروت، پایتخت لبنان را تایید کردند.

در همین حال،  جنبش جهاد اسلامی روز سه‌شنبه  پس از این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد که «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی هدف قرار نگرفته است.
این اولین حمله از این نوع در بیروت پس از جنگ ۲۰۰۶ است که به معنای تشدید قابل توجه تنش‌های منطقه‌ای خواهد بود.

شهادت نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

المیادین در این باره اعلام کرد که «صالح العاروری» نایب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است که جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای خبر شهادت العاروری را تایید کرد.

«صالح العاروری» نایب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس

خبرگزاری لبنان هم گزارش داد که در نتیجه این حمله چهار نفر شهید و شماری دیگر هم زخمی شده‌اند. حماس همچنین از شهادت دو تن از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش در این حمله خبر داده است.

پیشتر منابع خبری گزارش دادند که سه همراه صالح العاروری در انفجار ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که یک انفجار بزرگ در منطقه «المشرفیه» در ضاحیه جنوب بیروت رخ داده است.

خبرگزاری رسمی لبنان درباره دلیل این انفجار اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی یک دفتر متعلق به جنبش حماس را در بیروت هدف قرار داده است.

یک مسئول جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه LBCI لبنان این ادعا را که در انفجار ضاحیه بیروت «اسامه حمدان» مسوول جنبش حماس در لبنان ترور شده است‌ را رد کرد.

نظر شما