شناسهٔ خبر: 64385383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مسئول خبرداد؛

استخراج لیتیوم از دریاچه ارومیه کذب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: استحصال عنصر لیتیوم از دریاچه ارومیه به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، شهنام اشتری با ابراز تاسف از اینکه در هفته‌های گذشته، مسائل حاشیه‌ای بر اصل موضوع خشکی دریاچه ارومیه غلبه داشته است، اظهار کرد: این دریاچه از جمله پارک‌های ملی ایران به شمار می رود و این گونه نیست که هر فرد حقیقی و حقوقی بتواند هر اقدامی در این منطقه انجام دهد و هیچ نهادی هم پیگیر موضوع نشود.

وی با بیان اینکه تمام مراحل تقاضا و صدور مجوزهای لازم برای استخراج مواد معدنی از دریاچه ارومیه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و با نظارت کامل و مستمر این مجموعه انجام می شود، اعلام کرد: اکنون به جز نمک هیچ ماده معدنی از بستر دریاچه استحصال نمی شود و موضوع مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر استحصال عنصر لیتیوم (Li) در این محل به هیچ عنوان واقعیت ندارد و کذب است.

وی حضور شرکت‌های چینی در دریاچه ارومیه را از دیگر مطالب کذب عنوان شده در هفته‌های گذشته در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برشمرد و یادآورشد: طبق قانون واگذاری پارک‌های ملی ممنوع است و هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند در این خصوص کوچکترین اقدامی کند.

اشتری از قُرق کامل اطراف دریاچه ارومیه توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های آذربایجان شرقی و غربی خبر داد و اضافه کرد: بر همین مبنا، تمام فعالیت های استحصال نمک و همچنین مصوبات ستاد ملی احیای دریاچه به دقت پایش و با حساسیت ویژه ای این مسایل رصد و کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما