شناسهٔ خبر: 64378619 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ضرر ۷۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی‌ها از قطع گاز و پیشنهاد مجدد خ...

اقتصاد ایران: دبیر انجمن صنعت پتروشیمی با اشاره به ارائه مجدد پیشنهاد اجرای خرید گاز صرفه‌جویی شده بخش خانگی، گفت: عدم نفع قطع گاز پتروشیمی ها در سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مهدوی ابهری با اشاره به پیشنهاد خرید گاز صرفه‌جویی شده در بخش خانگی با توجه به ناترازی گاز به ایسنا، گفت: سال گذشته چنین پیشنهادی مطرح اما اجرایی نشد. سال جاری نیز مجددا" این پیشنهاد ارائه شده که لازم است جلساتی برگزار و در مورد آن تصمیم‌ گیری شود.

وی افزود: به وزارت نفت پیشنهاد شده میزان صرفه جویی مشترکان خانگی و یا شرکت های صنعتی در چهار ماه آذر، دی، بهمن و اسفند در گاز به قیمت 4 هزار تومان در برابر قیمت 120 تومان پرداختی دولت خریداری شود. راهکارهای صرفه‌جویی نیز ارائه شده که در صورت اجرایی شدن صنعت پتروشیمی با مشکل مواجه نمی‌شود.

این فعال صنعت پتروشیمی ادامه داد: با این روش در صورت صرفه‌جویی ۳ درصدی مشترکان خانگی در اوج مصرف، بطور میانگین روزانه ۱۵ میلیون مترمکعب صرفه‌جویی محقق خواهد شد و تولید صنعت پتروشیمی در زمستان قطع نمی‌شود.

به گفته مهدوی ابهری، سال گذشته عدم نفع قطع گاز برای صنعت پتروشیمی حدود ۷۰۰ میلیون دلار بود که برای سال جاری نمی‌توان از الان پیش بینی کرد. چرا که این مسئله بستگی به میزان سرمای هوا دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

برچسب‌ها:

نظر شما