شناسهٔ خبر: 64377841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تاکید مقامات صهیونیست بر کنترل دائمی غزه توسط اسراییل

مقامات مختلف رژیم صهیونیستی تاکید کردند که تل آویو باید کنترل کامل نوار غزه پس از جنگ را در دست بگیرد.

صاحب‌خبر -

گرچه آمریکا در ظاهر امر خواستار اجرایی شدن قطعنامه سازمان ملل برای تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرز‌های ۱۹۶۷ است، اما در عمل واشنگتن یکی از شرکای اسراییل در نابودی آرام فلسطین محسوب می‌شود. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از ابتدای جنگ غزه مخالف اشغالگری رژیم صهیونیستی در غزه بوده و خواستار واگذاری این باریکه پس از جنگ به تشکیلات خودگردان فلسطین شده است، موضوعی که مقامات تل آویو کوچکترین اعتقادی به آن ندارند.

به گزارش الجزیره، از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون چندین مقام رژیم صهیونیستی سخن از کنترل دائمی این باریکه از سوی تل آویو می‌زنند و یا تاکید دارند اسراییل باید تا زمانی که تصمیم نهایی درباره شرایط پس از جنگ در غزه اتخاذ شود اقدام به کنترل کامل این منطقه کند. 

بزالل اسموتریچ، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در این باره می‌گوید: اسراییل به طور دائم کنترل نوار غزه را با هدف اطمینان از امنیت خود در اختیار خواهد گرفت. ما خواستار ساختن شهرک‌های اسراییلی در این باریکه همانند آنچه در کرانه باختری ساخته شده است، هستیم. 

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز بر این باور است: جنگ غزه این امکان را برای ما میسر ساخته است که ساکنان عرب این باریکه را به مهاجرت تشویق کرده و شهرک سازی‌ها را در غزه از سر بگیریم. 

اوفیر آکونیس، وزیر علوم و فناوری رژیم صهیونیستی نیز همانند سایر مقامات صهیونیست درباره غزه تاکید دارد: نمی‌تواند پس از جنگ یک دولت فلسطینی وجود داشته باشد و تشکیلات خودگردان نباید به این باریکه بازگردد. ما خواهان تشکیل یک نوار امنیتی دور غزه هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما