شناسهٔ خبر: 6436946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس شورای امنیت از نشست کارشناسی بررسی قطعنامه لغو تحریم های ایران خبر داد

نیویورک-ایرنا- رییس دوره ای شورای امنیت به خبرنگاران گفت که نشست کارشناسان برای بررسی قطعنامه لغو تحریم های ایران عصر امروز(پنجشنبه) اغازخواهد شد و قطعنامه مذکور هفته آینده به رای گیری گذاشته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جرالد ون بوهمن نماینده دائم نیوزیلند و رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل روزپنجشنبه درجمع خبرنگاران اعلام کرد اعضای این شورا از روز گذشته بحث و بررسی درباره قطعنامه لغو تحریم های ایران را آغاز کرده اند.

وی افزود که بعدازظهر امروز(پنجشنبه)نیزکارشناسان این شورا بحث و بررسی درمورد پیش نویس این قطعنامه را که روزگذشته توسط نماینده دائم امریکا در سازمان ملل در میان اعضای آن توزیع شده بود آغاز خواهند کرد.

بوهمن با اشاره به این که هنوز تاریخ دقیقی برای رای گیری در مورد این قطعنامه مقرر نشده پیش بینی کرد که به احتمال زیاد این رای گیری ها درهفته آینده صورت گیرد.

نماینده نیوزیلند روز گذشته در دیدار با دکتر خوشرو نماینده کشورمان در سازمان ملل دستیابی به این توافق را یک واقعه درخشان تاریخی توصیف کرده و تلاش ها و مواضع صلح جویانه و تدبیر گرایانه ایران درحل یکی از پیچیده ترین مسائل جهان امروزرا ستوده بود.

اروپام-4-541/1547

نظر شما