شناسهٔ خبر: 64366376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

قائمی، عضو شورای شهر تهران خبر داد: داماد آقای زاکانی هم در حوزه تحقیق و تفحص می‌گنجد/ تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران را کلید می زنیم /ضرر روزانه ۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در مترو و اتوبوسرانی

قائمی، عضو شورای شهر تهران به دیدبان ایران گفت: «بدون توجه به فشارهای موجود به وظیفه خود عمل می‌کنیم و تحقیق و تفحص از شهرداری در حوزه هوشمندسازی به ویژه در اتوبوسرانی و مترو را کلید می‌زنیم.»

صاحب‌خبر -

دیده بان ایران: پریسا هاشمی: برخی از اعضای شورای شهر تهران با توجه به آن که بارها درباره دخالت‌های داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران در شهرداری تهران به ویژه در هوشمندسازی راه به جایی نبرد و ضعف‌ها و سوءمدیریت در این حوزه باعث شد که برخی از اعضای شورای شهر تهران موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری در هوشمندسازی به ویژه در اتوبوسرانی و مترو را مطرح کنند.

علی‌اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با دیدبان ایران به تشریح این تحقیق و تفحص پرداخته و تاکید کرد: «ما همفکری‌های نخستین را انجام دادیم و با مطالعات اولیه‌ و مستندات کافی که در دست داریم، موضوعات حیاتی و حساسی که شهرداری به آن کم‌توجهی می‌کند را از این مسیر حل می‌کنیم.»

او افزود: «استفاده از ابزارهای قانونی مانند تذکرات پیاپی و طرح سوال، در حوزه نظارتی شورای شهر تهران جواب نداد. یکی دیگر از ابزار اعضای شورای شهر تهران در حوزه نظارت «تحقیق و تفحص» است که تصمیم‌گرفتیم از آن استفاده کنیم. روی مقدمات این تحقیق و تفحص بحث شده و انشالله آن را پیش خواهیم برد.»

علی‌اصغر قائمی در پاسخ به این سوال که موضوع این تحقیق و تفحص چیست؟ گفت: «آن چیزی که معتقدم باید به آن ورود پیدا کنم، موضوعات هوشمندسازی در عرصه‌های مختلف حوزه مدیریت شهری است. سازمان فاوا یک بخش از این موضوع و نیازهای سرویس‌های حمل و نقل نیز یک بخش دیگر این حوزه است.»

این عضو شورای شهر تهران در واکنش به ضرر روزانه 2میلیارد و 800 میلیون تومانی شهرداری در اتوبوسرانی و مترو، تاکید کرد: «این موضوعاتی است که در حوزه نظارتی به آن رسیدیم و به همین جهت است که تصمیم گرفتیم تحقیق و تفحصی انجام دهیم.»

او احتمال فشار بر روی اعضای شورای شهر تهران وجود دارد تا تحقیق و تفحص را نه تکذیب کرد، نه تایید و به دیده بان ایران گفت: «من اصلا راجع به این چیزها فکر نمی‌کنم و به نظر من ما باید وظیفه خود را انجام دهیم.»

بیشتربخوانید:نقش آفرینی تازه داماد زاکانی در شهرداری تهران

داماد آقای زاکانی هم در حوزه تحقیق و تفحص می‌گنجد

علی‌اصغر قائمی با اشاره به این که فعلا با 5-6 نفر صحبت کردیم و آنها موافق تحقیق و تفحص بودند، در پاسخ به این سوال که نام داماد آقای زاکانی هم در این تحقیق و تفحص در میان است؟ تاکید کرد: «موضوع سوال شما هم در حوزه هوشمندسازی می‌گنجد.داماد آقای زاکانی هم در حوزه تحقیق و تفحص می‌گنجد»

منبع: سایت دیده بان ایران 

بیشتر بخوانید: جزییات تحقیق و تفحص شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام
  • ارسال به تلگرام

نظر شما