شناسهٔ خبر: 64365267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درمان اعتیاد برای دهک‌های پایین درآمدی رایگان است

هزینه درمان اعتیاد برای معتادینی که در دهک‌های پایین درآمدی هستند از طرف دولت پرداخت می‌شود و خود فرد مبلغی برای این امر پرداخت نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طبق استاندارد‌ها باید در هر استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک مرکز ترک اعتیاد وجود داشته باشد که در استان ما به طور کلی ۱۰ مرکز وجود دارد و مراکز در دسته‌های مراکز سرپایی، مراکز شبانه روزی، مراکز کانکسی و مراکز سرپناه شبانه روزی است.

او افزود: مجوز مراکز سرپایی از طریق علوم پزشکی داده می‌شود و در این مراکز درمان اعتیاد از طریق دارو انجام می‌شود؛ مراکز شبانه روزی یا به صورت کمپ و یا مراکز تی‌سی و یا جامع اعتیاد هستند و ظرفیت هیچکدام از مراکز ترک اعتیاد در شهرستان‌های استان به غیر از بیرجند، تکمیل نیست و این موضوع به این دلیل است که برخی افراد به دلیل وجهه و انگ اجتماعی که بابت بیماری اعتیاد به آن‌ها خورده می‌شود از رفتن به مراکز ترک اعتیاد در شهر خودشان اجتناب می‌کنند و گاهاً مراکز سایر شهر‌ها را برای درمان انتخاب می‌کنند.

شرفی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم یک مرکز ترک اعتیاد جدید در شهری احداث کنیم می‌بایست ۷۰ یا ۸۰ درصد ظرفیت کمپ فعلی در آن شهر پر باشد.

بیشتر بخوانید

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: مراکز ترک اعتیاد، غیر دولتی و تحت نظارت بهزیستی هستند که درمان اعتیاد در آن‌ها برای افرادی که در دهک پایین درآمدی قرار دارند رایگان است و توسط دولت پرداخت می‌شود و افرادی که در دهک‌های متوسط رو به بالا هستند می‌بایست هزینه درمان را که ماهی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است پرداخت کنند.

او عنوان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند برای گرفتن مشاوره اعتیاد و یا مطلع شدن از آدرس نزدیک‌ترین مکان‌های درمان اعتیاد محل زندگیشان با شماره ۰۹۶۲۸ تماس بگیرند.

شرفی تصریح کرد: یک کمپ ترک اعتیاد بانوان نیز در مرکز استان با ظرفیت ۳۰ نفر وجود داشت که با توجه به اینکه خواستیم ظرفیت بهتری ایجاد کنیم مکان آن مرکز را از ابتدای سال جابجا کرده و مکانی با ظرفیت ۶۰ نفر برای این مرکز پیش بینی کردیم که البته تنها ۵۰ درصد از ظرفیت آن تکمیل می‌شود اما این به معنی اینکه اعتیاد وجود ندارد نیست بلکه از لحاظ فرهنگی و ترس از انگ اجتماعی مراجعه افراد به مراکز ترک اعتیاد کم است.

نظر شما