شناسهٔ خبر: 64361403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رجبی دوانی:

بنیاد ایران شناسی در پی شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی است

رییس بنیاد ایران‌شناسی گفت: شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی دغدغه این بنیاد است.

صاحب‌خبر -

رییس بنیاد ایران‌شناسی کشور در در سفر به ارومیه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه  شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی دغدغه بنیاد ایران شناسی است افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را یکی دیگر از مهمترین دغدغه‌های امروزی عنوان کرد و گفت: در مقابل این هجمه باید فرهنگ متعالی کشورمان را ترویج کنیم.

محمد حسین رجبی دوانی ادامه داد: هجمه گسترده فرهنگ غربی، موجب نفوذ مراسم بیگانه با فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه شده است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور ادامه داد: در ۱۹ استان نمایندگی داریم و درصدد هستیم با همکاری وزارت کشور به زودی در سایر استان‌ها نیز نمایندگی تأسیس کنیم.

رجبی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بنیاد ایران‌شناسی، نهادینه کردن عشق و تعصب به پرچم توسط جوانان است، زیرا برای کشور ما علاوه بر اینکه پرچم تقدس ملی دارد، تقدس دینی هم دارد از این رو تلاش می‌کنیم عشق و تعجب به پرچم در بین جوانان و مردم را شعله ورتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم در بنیاد ایران‌شناسی تاریخ ایران را در سه مقطع دوره ایران باستان، دوره اسلامی و دوره انقلاب اسلامی بررسی و تحلیل کنیم و در آن را در ابعاد ملی و بین المللی بشناسانیم.

نظر شما