شناسهٔ خبر: 64357785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

اعلام لیست 27 نفره دعوت‌شده تیم‌ملی فوتبال

معمای سردار!

صاحب‌خبر -

[ شهروند ] امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی فوتبال، ٢٧ بازیکن را برای حضور در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا به اردوی تیم‌ملی دعوت کرد و بر این اساس، علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی، احسان حاج‌صفی، میلاد محمدی، شجاع خلیل‌زاده، سیدمجید حسینی، سامان فلاح، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضاییان، آریا یوسفی، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قائدی، جواد حسین‌نژاد، مهدی طارمی، رضا اسدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو نفرات برگزیده سرمربی تیم‌ملی برای این اردو هستند.
در این لیست سپاهان با 6 ملی‌پوش (پیام نیازمند، آریا یوسفی، محمدجواد حسین‌نژاد، رامین رضاییان، شهریار مغانلو و رضا اسدی، بیشترین نفرات در اردوی جام‌ملت‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار دارد. پس از این تیم نیز پرسپولیس با سه بازیکن (علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و محمدحسین کنعانی‌زادگان) و استقلال با دو بازیکن (سیدحسین حسینی و روزبه چشمی) رکورددار تعداد بازیکن در فهرست جدید تیم‌ملی هستند. ضمن اینکه گل‌گهر (سامان فلاح) و تراکتور (شجاع خلیل‌زاده) هر کدام دارای یک بازیکن در این فهرست هستند.
یکی از نکات قابل توجه، غیبت احمد نوراللهی در این لیست است که در اردوی گذشته به دلیل مسائل انضباطی از تیم کنار گذاشته شد. این بازیکن که اخیرا عملکرد خوبی در ترکیب تیم الوحده امارات داشت، اما درنهایت نتوانست جایی در لیست تیم‌ملی داشته باشد. همچنین با پیشنهاد امیر قلعه‌نویی و موافقت فدراسیون فوتبال، مرتضی پورعلی‌گنجی که در تورنمنت اردن مصدوم شد، در رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا تیم‌ملی را همراهی خواهد کرد.

غیبت پرابهام سردار آزمون
مهم‌ترین اتفاقی که در لیست تیم‌ملی رقم خورده، غیبت سردار آزمون در فهرست بازیکنان است. پیش از این گمانه‌زنی‌های مختلفی بر سر حضور سردار در جام‌ملت‌های آسیا به خاطر حضور این بازیکن در تیم رم مطرح شده بود، اما او علاقه‌ای به توضیح‌دادن این مسئله نداشت و طی خبری که سایت «گل» منتشر کرد، این ادعا مطرح‌شده که آزمون راهی برای رسیدن به جام‌ملت‌های آسیا در پیش ندارد. این سایت نوشته است: «زمانی که آزمون تابستان گذشته به‌صورت قرضی از بایرلورکوزن به رم منتقل شد، این تیم‌ بندی درباره عدم‌حضور آزمون در جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ گنجاند. گفته می‌شود به همین دلیل رم اجازه حضور آزمون در این تورنمنت را نمی‌دهد. این وضعیت به یک سوژه داغ در فوتبال ایران تبدیل شده است. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ایران، می‌خواهد با ژوزه مورینیو دیداری داشته باشد تا آزمون بتواند حداقل در جام‌ملت‌های آسیا ایران را همراهی کند.»

واکنش فدراسیون فوتبال به غیبت سردار
این اتفاق باعث شد تا فدراسیون فوتبال پس از اعلام رسمی لیست تیم‌ملی فوتبال، توضیحاتی نسبت به غیبت سردار مطرح کند. در این توضیحات آمده است: «لیست فعلی تیم‌ملی در شرایطی با حضور ٢٧ بازیکن اعلام شده که فدراسیون فوتبال در نامه‌ای رسمی به باشگاه رم و طبق قوانین فیفا خواستار حضور سردار آزمون در تیم‌ملی شده و در حال مذاکره با مسئولان رم است تا موافقت حضور این بازیکن را به‌دست بیاورد، بنابراین فدراسیون فوتبال تا پایان اولتیماتوم زمانی AFC (١٢ دی) منتظر تصمیم باشگاه ایتالیایی برای آزادکردن این بازیکن و ملحق‌شدن او به اردوی تیم‌ملی در موعد مقرر است و پس از آن فهرست نهایی و ٢۶ نفره تیم‌ملی برای حضور در جام‌ملت‌های آسیا اعلام خواهد شد.

نظر شما