شناسهٔ خبر: 64351428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

درگیری آمریکا و حوثی های یمن در دریای سرخ

خبرگزاری ایرنا

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) از حمله مجدد نیروهای حوثی یمن به یک کشتی کانتینری متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

سنتکام، فرماندهی مرکزی آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که بالگرد‌های نیروی دریایی این کشور روز یکشنبه سه قایق از چهار قایق کوچک مورد استفاده شبه نظامیان حوثی برای حمله به یک کشتی تجاری را در جنوب دریای سرخ غرق کردند.

بالگرد‌های ناو یو. اس. اس. آیزنهاور و کشتی جنگی یو. اس. اس. گریولی، در پاسخ به درخواست‌های کمک اضطراری از سوی کشتی تجاری مرسک هانگژو، به قایق‌های حوثی‌ها پاسخ دادند و سه شناور را بدون هیچ بازمانده‌ای غرق کردند.

به نوشته یورونیوز، سنتکام در اینباره آورده است: «در ساعت ۶:۳۰ صبح (به وقت صنعا) کشتی کانتینری مرسک هانگژو برای دومین بار در کمتر از ۲۴ ساعت درخواست کمک اضطراری کرد و گزارش داد که توسط چهار قایق کوچک حوثی‌های تحت حمایت ایران مورد حمله قرار گرفته است. قایق‌های کوچک که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن آمده بودند، سلاح‌های سبک خود را به سمت مرسک هانگژو هدف گرفتند و به فاصله ۲۰ متری از کشتی رسیدند و سعی کردند سوار آن شوند. گروه امنیتی مستقر در مرسک هانگژو نیز در پاسخ شروع به تیراندازی می‌کند.»

در ادامه توضیح سنتکام آمده است که «بالگرد‌های اعزامی ایالات متحده از ناو یو. اس. اس. آیزنهاور و کشتی جنگی یو. اس. اس. گریولی به تماس اضطراری پاسخ دادند و در جریان تماس شفاهی با این قایق‌های کوچک، قایق‌های کوچک به سمت بالگرد‌های آمریکایی با سلاح‌های سبک شلیک کردند. بالگرد‌های نیروی دریایی ایالات متحده برای دفاع از خود با آتش پاسخ دادند و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و سرنشینان آن را کشتند.»

در پایان آورده شده است که «قایق چهارم از منطقه فرار کرد. هیچ آسیبی به پرسنل یا تجهیزات آمریکایی وارد نشد.»

به نوشته ایرنا، حوثی های یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

آنها متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما