شناسهٔ خبر: 64345950 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مجامع استانی سهام عدالت

بهمن ۱۴۰۲ مجامع شرکت‌های دو استان خراسان شمالی و زنجان برگزار خواهد شد. سهامداران شرکت‌های استانی سهامداران عدالت باید نوع شرکت خود در مجامع را در سامانه یکپارچه ذی نفعان بازار سرمایه مشخص کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، سال ۱۳۹۹ مسیر ۵۰ میلیون سهام دار عدالت با انتخاب نوع مدیریت مستقیم و غیرمستقیم از هم جدا شد ۲۰ میلیون نفر از سهام داران عدالت خود عهده دار مدیریت سهامشان شدند و ۳۰ میلیون دیگر هم این مدیریت را به شرکت‌های استانی سهام عدالت واگذار کردند.

دهنوی رئیس سابق سازمان بورس می‌گوید: در هر استانی یک شرکت تشکل بدهیم سبد ۳۶ سهم را داخل آن قرار دهیم. شرکت‌هایی که قرار بود مدیرانشان توسط سهام داران عدالت و یا سهام داران شرکت‌های استانی انتخاب شوند.

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید از هیئت مدیره شرکت‌ها به مافیا تبدیل شدند که اگر کنتر ل نشوند ما دچار فساد اقتصادی می‌شویم؛ بنابراین از همان سال ۹۹ هم جلوی معاملات سهام این شرکت‌ها و هم برگزاری مجامعشان گرفته شد حال پس از سه سال شورای عالی بورس در مصوبه‌ای برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت را اعلام کرده. مجامعی که برگزاری آن می‌تواند اصلی‌ترین گام برای بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت باشد.

یکی از سهامداران می‌گوید: تو اخبار شنیدم که دولت برنامه‌ای برای اطلاع و آگاهی مردم اجرا کند که این خیلی خوب است. افرادی که تمایل به عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت دارند می‌توانند به دفاتر تعاونی مراجعه و ثبت نام کنند.

عشقی رئیس سازمان بورس گفت: اعضای هیئت مدیره حتما باید صلاحیتشون به تأیید سازمان برسد. از بهمن هم مجامع شرکت‌های استانی با دو استان زنجان و خراسان شمالی کلید می‌خورد سهام داران می‌توانند با شرکت مستقیم یا با وکالت به تعاونی شهرستان خود کاندید مورد نظر را انتخاب کنند.

عشقی رئیس سازمان بورس همچنین گفت: هر سهامداری که بخواهد می‌تواند در مجامع شرکت کند.

به گفته رئیس سازمان بورس ارزش هر شرکت استانی ۲۰ هزار میلیارد تومان است و برگزاری این مجامع و شرکت در آن توسط سهام داران تعین کننده آینده شرکت‌های استانی سهام عدالت خواهد بود.

<div id="video-display-embed-code_10622832"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4107355/10622832?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما