شناسهٔ خبر: 64345341 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موافقت شورا با تهاتر ملک شهرداری با سازمان فنی و حرفه‌ای

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران را تصویب کردند.

صاحب‌خبر -

موافقت شورای شهر با تهاتر ملک با سازمان فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا، لایحه شهرداری تهران درباره «مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران»، ملک موسوم به فنی حرفه‌ای را بررسی کردند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: براساس اجازه‌ای که شورای شهر در لایحه بودجه امسال به شهرداری درباره تأمین منابع مالی داده تا از محل فروش و واگذرای اموال کسب درآمد کند و از آنجایی که سقف مجاز معاملات شهرداری تهران را نیز ۴۵۰ میلیارد تومان مشخص کردیم، حالا عدد کارشناسی ملک ۸۴۷ میلیارد تومان است و شهرداری لایحه فروش این ملک را به شورای شهر آورده است.

محمد آخوندی افزود: این ملک در منطقه ۱۶ واقع شده است و زمینی است که در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای بوده و با این مبلغ پیشنهاد فروش دارند و توضیح دادند که قرار است بابت بدهی شهرداری هزینه شود.

معاون مالی شهرداری تهران نیز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: این ملک بیش از ۵۰ سال در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای و عرصه متعلق به شهرداری تهران است و درباره عیان هم جای اختلاف وجود دارد و با ورود وزیر کار، تکلیف ملک مشخص شده و قرار شد ملک را بخرند.

لطف الله فروزنده افزود: متراژ زمین بیش از ۱۹ هزار متر است که کل این زمین ۹۳۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده و قیمت عرصه نیز ۸۴۷ میلیارد تومان مشخص شده و قرار شده با پول این ملک، میلگرد برای اجرای طر‌ها بدهند و با توجه به پیگیری‌های ویژه وزیر؛ امیدوارم اعضای شورای شهر رأی مثبت بدهند.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود لایحه شهرداری تهران درباره مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری تهران را تصویب کردند.

نظر شما