شناسهٔ خبر: 64327998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخشش هنرمندان خوزستانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

بیست و هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر پارس با معرفی دو نمایش خیابانی و سه نمایش صحنه‌ای به جشنواره تئاتر فجر و درخشش هنرمندان خوزستانی به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

درخشش هنرمندان خوزستانی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، در بخش نمایش‌های صحنه‌ای سه نمایش «اول شخص مفرد» به کارگردانی مهدی آشوغ از شهرستان اندیمشک (خوزستان)، نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» به کارگردانی میلاد هارونی از اهواز و نمایش «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است» به کارگردانی داوود پارسا از گچساران به عنوان نمایش‌های منتخب بخش صحنه‌ای به جشنواره فجر راه یافتند.

همچنین در بخش طراحی نور، طراح نور نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» از خوزستان به عنوان نخست دست یافت.

در بخش طراحی صحنه نیز ، طراح صحنه نمایش «اول شخص مفرد» از اندیمشک خوزستان اول شد.

در بخش بازیگری زن، بازیگر زن نمایش «اول شخص مفرد» از خوزستان اول شد.

در بخش بازیگری مرد نیز بازیگر نمایش «هملت سایلنت، همل» از اهواز اول شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی نیز نویسنده نمایش «اول شخص مفرد» از خوزستان به عنوان نخست دست یافت.

گفتنی است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس از روز پنجم لغایت هشتم دی ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار شد.

در بخش طراحی لباس، عاطفه کروبی و نسرین صابری برای نمایش “دختر ساحل” رتبه سوم را به خود اختصاص دادند، میلاد هارونی برای نمایش “سایلنت هملت، سایلنت” رتبه دوم را به خود اختصاص داد و “مسلم نارکی” برای نمایش “نسناس” رتبه اول را کسب کرد.

در بخش طراحی صحنه از نمایش‌های «استخوان‌های هملت در دهان سگ خانگی مرده» و «لولیدن در آخرین خواب کسی که هرگز نخوابیده است» تقدیر شد، میلاد هارونی برای نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» سوم شد، رتبه دوم به روح اله خدامی برای نمایش «خِن» رسید و زهرا مرادی پور برای نمایش “ «اول شخص مفرد» به عنوان بهترین طراح صحنه این جشنواره انتخاب شد.

ستایش سرمدی برای نمایش «نسناس» دوم شد و مهنوش بلیان برای نمایش «اول شخص مفرد» به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره برگزیده شد.

در بخش بازیگری مرد از حجت دهقان از شهرستان کهنوج برای بازی در نمایش «میردوست دلارته» مهدی خجستگی از قم برای نمایش «ترنا» تقدیر شد.

رتبه دوم این بخش نیز به طور مشترک به محسن خدادادی برای «ول شخص مفرد» و محمد طاهری برای «سایلنت هملت، سایلنت» رسید و امجد جلالی بازیگر اهوازی که پنجشنبه شب با نقش‌آفرینی در نمایش «سایلنت هملت، سایلنت» حاضرین تالار حافظ را به وجد آورده بود، رتبه نخست بازیگری مرد را به خود اختصاص داد.

 

نظر شما