شناسهٔ خبر: 64327213 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیت‌الله خاتمی:

بمباران فضای مجازی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است

بمباران فضای مجازی که توسط غربی‌ها هدایت می‌شود نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است و نقش علما و روحانیان در این جهاد بسیار حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -
بمباران فضای مجازی نیازمند جهاد تبیین و روشنگری است
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جمع علما و روحانیان تربت‌حیدریه به تبیین چهار واژه کلیدی در سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: نخستین واژه فتنه است که بیش از ۲۰۰ بار رهبر معظم انقلاب از آن نام بردند و اعلام کردند شکایت فتنه گران را پیش خدا هم خواهم برد و این نخستین واژه‌ای است که برخی‌ها نمی‌خواهند از آن نام برده شود.
 
آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: جامعه در سه فضا قرار دارد که گاهی فضای حق است و در فضای این چنینی باید حق را کمک کرد و نباید تنها بگذاریم و بی‌طرفی غلط است.
 
وی ادامه داد: گاهی فضای باطل است و نباید در برابر این فضا منفعل بود و نباید همراهی  آن را پذیرفت و باید موضع مقتدرانه گرفت.
 
عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: امروز فضای انتقاد است از گرانی تا معیشت مردم و مشکلات اقتصادی و گاهی ظالمانه نوک پیکان به سمت رهبر انقلاب می‌رود و این فضای باطلی است.
 
وی اظهار کرد: فضای سوم در جامعه گاهی فضای فتنه است و این بدان معناست که گرد و غبار چهره حق را گرفته و پیدا کردن حق قدری مشکل است، فتنه‌گران سال ۸۸ با کلید واژه تقلب کار خود را پیش بردند و بعد اعتراف کردند که این رمز اشوب و اغتشاش بوده‌است.
 
خاتمی در تشریح واژه دوم مورد تاکید رهبری انقلاب گفت: واژه دوم که رهبری روی آن تاکید دارند بصیرت است که معنای گسترده‌ای دارد، اما روح بصیرت آن است که در نهج‌البلاغه امیرالمومنین علیه السلام امده و آن دشمن شناسی و به موقع عمل کردن است.
 
وی اظهار داشت: واژه سوم سختان رهبری نفوذ است که در سالیان اخیر هشدار دادند مراقب نفوذی‌ها باشید چراکه نفوذی‌ها انقلاب مشروطیت را به انحراف کشاندند و وارث آن پهلوی‌ها شدند.
 
آیت الله خاتمی ابراز داشت: باید همه مجاهد جهاد تبیین باشیم چرا که نقشه اصلی آن‌ها جداکردن مردم از انقلاب است، چون سرمایه انقلاب مردم است.
 
وی بیان داشت: فضای مجازی که در بیرون از کشور و در آمریکا و اسرائیل و انگلیس هدایت می‌شود، همان اوردن دشمن به خانه است و اگر دشمن به خانه بیاید دیگر کاری را نمی‌توان انجام داد، در عین حال در همین فضا افرادی هستند که روشنگری و تبیین می‌کنند.
 
عضو فقهای شورای نگهبان چهارمین واژه مورد تاکید سخنان رهبری نظام را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: این بدان معناست که تک تک دلسوزان و دغدغه‌مندان رزمنده این میدان هستند، بخصوص نقش علما و روحانیون در جهاد تبیین بسیار مهم و ضروری است.
 
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: دشمن درصدد است تا انتخابات پیش رو را به رفراندومی علیه نظام تبدیل کند و برخی با کمال وقاحت بیانیه می‌دهند که مردم شرکت نکنند.
 
وی افزود: براندازان در پی آن هستند که القا کنند مردم نظام را نمی‌خواهند، البته ادوار مختلف انتخابات را شاهد بودیم و هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم میزان مشارکت بالا می‌رود، در عین حال باید تبیین شود مشکلات کشور با نیامدن پای صندوق رای حل نمی‌شود و باید در انتخابات شرکت کنیم تا مشکلات هم رفع شود.

نظر شما