شناسهٔ خبر: 64311066 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران:

هویت زنان در غرب زنده به گور می‌شود

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: در غرب امروز هویت زنان را زنده به گور می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: ماه جمادی الثانی در بین تمامی ماه‌های سال دارای نورانیت و حلاوت منحصر به فردی است. تجلی کوثر محمدی و طلوع زهره عرش الهی در  عالم را در این ماه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: درخشش نور یاد حضرت زهرا چه به مناسبت شهادت و یا ولادت بصیرت آفرین و امیدبخش است و حقیقتا نعمت بسیار بزرگی را در اختیار داریم و این فرصت فاطمیه در ولادت را باید برای آشنایی با معارف فاطمی مغتنم بشماریم.

وی افزود: مطالبی که در روز چهارشنبه با حضور بانوان فرهیخته و مجاهد و خانواده شهدا از رهبری شنیدیم خلاصه و چکیده‌ای ناب بود از نگاه عالی و ارجمند اسلام ناب درباره زن و زندگی که در این جلسه به زیبایی تبیین شد. حقوق بزرگی که جامعه زنان چه در خانواده و چه در محیط اجتماعی دارند را در این جلسه دریافت کردیم و مخاطراتی که در جامعه غربی در این زمینه وجود دارد.

حاج علی اکبری گفت: در غرب امروز هویت زنان را زنده به گور می‌کنند. گاهی با پرچم فمنیسم این اقدام را می‌کنند اما ذات این واژه برای تحقیر زن است و یا نگاه لیبرالیستی به زنان در جریان سرمایه داری با برجسته سازی ویژگی جنسیتی زنان. برده داری را شکل دادن که از زن‌ها یک موجود درجه ۲ بسازند. نگاهی که او را کالایی برای به دست آوردن ثروت و لذت جویی می‌بیند و در نتیجه خانواده را مورد حمله قرار می‌دهد و اکنون علنا جنگ بر علیه خانواده را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: موضوع دوم خدمات متقابل انقلاب اسلامی و زنان است. انقلاب اسلامی ایران در پرتو معارف فاطمی و هدایت فاطمی و بهره برداری از درس‌های معلم انقلاب اسلامی امام راحل بزرگ‌ترین خدمت را در به زنان جهان و زنان ایرانی انجام داد. در این نگاه هویت اساسی و خلقتی زنان صیانت می‌شود. یعنی نقش مادری و همسری و دختری اصالت پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه در ارتباط با حماسه ۹ دی هم اظهار کرد: در جریان فتنه آمریکایی-صهیونیستی ۸۸ دشمنان قسم خورده ملت ایران دشمنی خود را نسبت به انتخابات نشان دادند. آن‌ها همیشه به دنبال تحریم انتخابات هستند و اگر موفق به این کار نشوند، مثل سال ۸۸ نتیجه انتخابات را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: در سال ۸۸ بزرگ‌ترین فتنه بعد از انقلاب به دست نفوذی‌ها و عناصر ساده‌لوح رقم خورد و ملت ایران را به لبه پرتگاه برد. سران فتنه با ادعای دروغین تقلب، ظلم بزرگی به ملت ایران کردند، حق‌الناس را زیر پا گذاشتند، دشمن را خوشحال و راه را برای نقشه آمریکایی-صهیونیستی برای ایجاد دیکتاتوری و هرج و مرج باز کردند.

حاج علی اکبری اضافه کرد: آن‌ها عزت و امنیت ملی را به بازی گرفتند و خساراتی به بار آوردند که قابل جبران نیست به همین دلیل ماجرای فتنه ۸۸ هیچ وقت نباید از حافظه تاریخی ملت ایران پاک شود.

وی در ادامه یادآور شد: تدابیر و صبر راهبردی رهبر عزیزمان و بصیرت ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام و ملت را از این فتنه خطرناک نجات داد و در روز نهم دی حضور تمام‌کننده ملت، آتش فتنه را خاموش کرد و فتنه‌گران را ناکام گذاشت.کاهش حیا و عفت در جامعه، هدف آمریکایی و صهیونیستی بود که پشت سر گذاشتیم. کسانی که حجاب خود را برداشتند باید آگاه‌سازی شوند. به قول حاج قاسم این‌ها فرزندان ما هستند باید این‌ها را بیدار و راهنمایی کرد.

حاج علی اکبری ادامه داد: اما جمع دیگری که اجیر شده دشمن هستند، در پی به بازی گرفتن زن ایرانی و مسلمان هستند و می‌خواهند ولنگاری را در جامعه عادی سازی کنند. این جمعیت خودفروخته، ضدمردم و آلت دست دشمنان‌ هستند. با استفاده از ضعف ما در حوزه‌های تربیتی و کوتاهی ما در برابر سرشاخه‌های آمریکایی و صهیونیستی، مشغول جولان دادن‌ هستند. از دستگاه‌های قضایی و امنیتی می‌خواهیم با مجازات آن‌ها به خواسته مومنان پاسخ بدهند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های امروز یادآور شد: امسال سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با سالروز ولات حضرت زهرا (س) مقارن شده است؛ چه تقارن الهام بخشی.

وی افزود: امسال مناسب است که در این مناسبت، ملی‌ترین و امتی‌ترن شخصیت، یک قرائت و درک متفاوتی از مکتب حاج قاسم به دست آوریم که آن مکتب تربیتی است. یادی کنیم از مادر حاج قاسم و مادر و پدر همه مجاهدین که این شجره‌های طیبه را پیش روی بشریت قرار دادند؛ درود بر پدر مادر و خانوانده‌های شهدا.

حاج علی اکبری با اشاره به تشییع پیکر شهید «سید رضی موسوی» در روز گذشته در تهران گفت: دیروز تهران شاهد حضور مملو از بصیرت مردمی باوفا، مومن و قدرشناس در استقبال از شهیدی دیگر بود که او همراه سردار دل‌ها برای پشتیبانی از محمور مقاومت بود و صهیونیست‌ها او را بهتر از ما می‌شناختند. دشمنان با موشک به منزل او حمله کرده، او را به شهادت رسانده و ارباً اربا کردند؛ لعنت بر شما که پلیدی و خباثت را به اوج رساندید. ملت ایران انتقام سختی از شما خواهد گرفت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه افزود: از رهبری درباره انتخابات شنیدید و نگاه متفاوت ایشان را دریافت کردید؛ دو ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده است. خیلی ار نخبگان از جناح‌های مختلف، انتخابات را زینتی می‌دانند اما رهبری انتخابات را انواری می‌دانند که هم حق الهی و هم حق‌الناس و بهترین روش برای تجلی مردم در اداره جامعه است. انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی است که راه جلوگیری از دیکتاتوری و هرج و مرج است. در این دیدگاه راهبردی است که منافع مردم صیانت می‌شود.

وی با اشاره به ۴ راهبرد رهبری مبنی بر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات اظهار کرد: حرکت ملت ایران به سمت قله‌ها ادامه دارد. این بار هم آماده می‌شویم تا هدیه بزرگ انقلاب اسلامی را در آغوش بگیریم. انتخابات هدیه خدا برای استقلال به مردم ایران است.

نظر شما