شناسهٔ خبر: 64310012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در دو سال گذشته؛

برخورداری ۴۳۰ روستای آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۰ روستای استان از ابتدای فعالیت دولت از گاز طبیعی برخوردار شده است.

صاحب‌خبر -

برخورداری ۴۳۰ روستای آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، محمدصادق معتمدیان افزود: گازرسانی به ۴۷۰ روستا نیز در دستور کار است و تا پایان دولت، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۷۹ دهیاری و ۲ هزار و ۲۳ شورای اسلامی روستا در استان فعال هستند که در این دولت برای تاسیس ۲۱۰ دهیاری جدید در آذربایجان‌غربی مجوز گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی درخصوص ارائه تسهیلات اشتغالزایی روستایی گفت: یک هزار فقره تسهیلات روستایی و در حدود ۲۷۵ میلیارد تومان برای اشتغالزایی در روستاهای استان در طول دو سال گذشته اختصاص یافته است.

معتمدیان خام فروشی را یکی از دلایل اصلی تاثیر اندک فروش محصولات کشاورزی در درآمد مردم معرفی کرد و اظهار داشت: با راه اندازی ۵۴ واحد فرآوری محصولات کشاورزی در دو سال گذشته و تولید سالانه ۶۰ تن کنسانتره و پوره سیب درختی، زمینه صادرات و ارزش افزوده بیشتر برای مردم فراهم شده است.

وی به مقاوم سازی 21 هزار واحد مسکونی روستایی در دو سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در کنار تداوم مقاوم سازی واحدهای روستایی، تا پایان دولت ۵۲ هزار واحد مسکونی در روستاهای استان ساخته خواهد شد.

وی افزود: در سفر به ۲۰ شهرستان آذربایجان غربی، ریل گذاری برای توسعه شهرستان ها و بخصوص روستاها انجام شده و توسعه متوازن و رفع شکاف های خدماتی با اجرای یک هزار و ۸۰۰ مصوبه سفرهای شهرستانی، در دست اقدام است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در دو سال گذشته محورهای مواصلاتی ۷۵ روستا به طول ۳۱۲ کیلومتر آسفالت شده و با بهره برداری از ۱۵۰ کیلومتر جاده آسفالت شده در دهه فجر امسال، ۹۱ درصد روستاهای آذربایجان غربی از جاده های استاندارد بهره مند می شوند.

نظر شما