شناسهٔ خبر: 64305819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مرسک حمل و نقل در مسیر دریای سرخ را از سر می‌گیرد

شماری از شرکت‌های حمل و نقل دریایی در پی حملات حوثی‌ها یمن در دریای سرخ استفاده از این مسیر را به حالت تعلیق درآورده‌اند. آنها مجبور به استفاده از مسیر دریایی طولانی‌تر و پرخرج‌تر یعنی دور زدن قاره آفریقا شده‌اند. با این حال شرکت حمل و نقل دریایی مرسک تصمیم گرفته است که از این پس تقریبا تمامی کشتی‌ها تجاری خود در مسیر بین اروپا و آسیا را از کانال سوئز عبور دهد

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: شماری از شرکت‌های حمل و نقل دریایی در پی حملات حوثی‌ها یمن در دریای سرخ استفاده از این مسیر را به حالت تعلیق درآورده‌اند. آنها مجبور به استفاده از مسیر دریایی طولانی‌تر و پرخرج‌تر یعنی دور زدن قاره آفریقا شده‌اند. 

با این حال شرکت حمل و نقل دریایی مرسک تصمیم گرفته است که از این پس تقریبا تمامی کشتی‌ها تجاری خود در مسیر بین اروپا و آسیا را از کانال سوئز عبور دهد. تنها تعداد معدودی از کشتی‌ها این شرکت دانمارکی قرار است مسیر طولانی‌تر دور زدن قاره آفریقا را طی کنند. 

مرسک مانند دیگر شرکت‌های حمل و نقل دریایی پیش از این عبور و مرور از دریای سرخ و کانال سوئز را به حالت تعلیق درآورده بود. شرکت مرسک با اشاره به طرح آمریکا برای تضمین امنیت حمل و نقل دریایی در دریای سرخ تصمیم به از سرگیری استفاده از مسیر دریای سرخ گرفته است. 

این در حالی است که نیروهای حوثی یمن تهدید کرده‌اند که نه تنها به حملات خود در دریای سرخ ادامه خواهند داد بلکه به ناوهای آمریکا نیز در صورتی که از سوی این کشور هدف گرفته شوند حمله خواهند کرد

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما