شناسهٔ خبر: 64304602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین شب جشنواره سینما حقیقت در گلستان

گرگان - ایرنا - پردیس سینمایی کاپری گرگان شامگاه پنجشنبه در دومین روز برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت میزبان چهار فیلم مستند «نفس»، «می ۱۹۶۸»، «بی قرار» و «آب بندان»  بود.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز در دومین روز برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در گلستان سانس اول در ساعات ۱۶ تا ۱۸ فیلم های مستند «نفس» کارگردانی «علیرضا باغشنی» و «می ۱۹۶۸» به کارگردانی «احسان امی» در پردیس سینمایی کاپری گرگان اکران شد.

دومین شب جشنواره سینما حقیقت در گلستان
ساعت ۱۸ تا ۲٠ و در سانس دوم اکران فیلم های مستند امروز جشنواره فیلم مستند «بی قرار» به کارگردانی «محمد علی فارسی» و «آب بندان» به کارگردانی «رضا اکبریان گالشکلایی» به روی پرده پردیس سینمایی کاپری گرگان رفت.

مستند «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی اولین اثر اکران شده در دومین روز هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در گلستان بود که روایتگر موضوع مهم جمعیت و افزایش آن اشاره داشت و زیر موضوع آن به سقط جنین پرداخت.

این مستند ۵۵ دقیقه‌ای درباره پزشک مامایی به نام سیمین رودی بود که از طریق مؤسسه‌ای به نام نفس در نیشابور و با حمایت از مادران باردار توانست از بیش از ۳۰۰ مورد سقط جنین غیرقانونی ممانعت بعمل آورد.

دومین شب جشنواره سینما حقیقت در گلستان
دومین اثر نمایشی اکران شده در دومین شب هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در گلستان مستند «می ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان اُمی بود که به اعتراضات دانشجویی در فرانسه پرداخت و ابعاد اتفاقات انقلاب فرانسه و تأثیرات آن در اعتراضات دانشجویی و پیوستن آنها به اعتراضات کارگری پرداخته که به نوعی تشابهاتی با اتفاقات سال گذشته در کشور داشت.

مستند «بی‌قرار» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی فارسی سومین اثر اکران شده در دومین شب هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در گرگان بود که به نوعی به زندگی یکی از شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی پرداخت.

آخرین فیلم اکران شده در هفدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت «آب بندان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی بود که به موضوع آب‌بندان‌ها به عنوان یکی از سازه‌های مهم تأمین آب مورد نیاز کشاورزی در استان‌های شمالی کشور و نقش و اهمیت این سازه‌های آبی در محیط زیست می‌پردازد و روایتی از کم‌توجهی به آب‌بندان‌ها و پیامدهای این کم‌توجهی را ارائه می‌کند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران بانام سینما حقیقت در ۱۰ استان اجرا می‌شود و گرگان در بین شهرهای نمایش‌دهنده فیلم‌های منتخب هفدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» قرار دارد.

فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره حقیقت طی روزهای چهارشنبه (ششم دی‌ماه)، پنجشنبه (هفتم دی‌ماه) و جمعه هشتم دی‌ماه در دو سانس ۱۶ و ۱۸ بعدازظهر در پردیس سینمایی کاپری گرگان به نمایش در می‌آید.

فیلم‌های مستند «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیرزادی، «قوی‌دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر، «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر بادیاد، «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «می ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان امی، «بی‌قرار» به کارگردانی محمدعلی فارسی، «آب‌بندان» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی، «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان، «عیدوک» به کارگردانی امیر عسگری، «پورزال» به کارگردانی احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی و «خانواده خلج» به کارگردانی مصطفی حاجی قاسمی - مریم الهامیان از جمله آثاری هستند که در پردیس سینمایی کاپری گرگان به نمایش درخواهند آمد.

نظر شما