شناسهٔ خبر: 64303009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باحضور وزیر آموزش‌وپرورش؛

افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در کرمان

بزرگترین طرح آموزشی به نام مجتمع برکت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر آموزش و پرورش، در کرمان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، آغاز اجرای این طرح که از زمان خاکسپاری سردار سلیمانی آغاز شد و در آستانه چهارمین سالگرد این شهید با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره برداری رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: این مدرسه در ۲ مقطع متوسطه و ابتدایی در شهرکی ساخته شده که از نظر فضای آموزشی باعث تقویت این منطقه می‌شود و این طرح با اعتبار یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره نوسازی مدارس و بنیاد برکت احداث شده است.

سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در این آیین با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: خوشحالیم که در استان نخبه پرور کرمان، بزرگترین مجتمع آموزش و پرورش را در جوار مرقد شهید سلیمانی افتتاح می کنیم، این طرح در بنایی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع تقدیم دانش آموزان می‌شود.

حمیدرضا خان محمدی افزود: نام حاج قاسم برای دشمن دلهره آور بود اما خطر شهادت این شهید بزرگتر است و دانش آموزان در این مدرسه با این مکتب شهید سلیمانی بیشتر آشنا خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این آیین با اشاره به سالگرد شهادت سردار دل ها و ارادت ویژه این شهید به خاندان عصمت و طهارت و حضرت زهرا(س) گفت: یکی از وظایف اصلی بنیاد برکت، ساخت مدرسه است که بنیاد این موضوع را نیز با عنایت رهبر معظم انقلاب پیگیری کرده است.

محمد ترکمانه با بیان اینکه ساخت مدرسه را وظیفه خود می دانیم و در این حوزه در کنار آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی بودیم ادامه داد: ۸۰۰ پروژه ساخت مسکن، مسجد و مدرسه در استان کرمان انجام شده و ۳۸ مدرسه نیز در دست ساخت است.

وی یادآور شد: بیش از ۱۴ هزار پروژه اقتصادی و اشتغالزایی در استان اجرا شده و در این زمینه کرمان جزو استان های هدف ما است که سعی کردیم بیشترین تأثیرگذاری را در این استان داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت عنوان کرد: امروز مراسم تشییع و خاکسپاری شهید سید رضی به عنوان همرزم شهید سلیمانی بود که در زادگاه وی زنجان نیز یک مدرسه به نام وی ساخته می شود و تحویل می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان هم گفت: این مجتمع آموزشی در مساحت ۶ هزار متر مربع در زمین هفت هزار متری در شهرک شهرداری کرمان احداث شد.

رضا همتی افزود: این  طرح با همکاری آموزش و پررورش، اداره کل نوسازی مدارس و بنیاد برکت به بهره برداری رسیده است.

این مجتمع آموزشی در منطقه شهرک شهرداری بلوار هوانیروز کرمان واقع  است.

 

<div id="video-display-embed-code_10613962"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4104805/10613962?width=600&height=350"></script></div>

 

 

 

 

 

نظر شما