شناسهٔ خبر: 64299644 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جنگ لفظی اردوغان و سران رژیم صهیونیستی؛

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: تا اردوغان هست سفیر ما به ترکیه بازنمی‌گردد

حمید محمدطاهری

درپی شکل‌گیری جنگ لفظی میان رئیس جمهوری ترکیه و مقامات رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه این رژیم اردوغان را «نمک نشناس» خطاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در سخنانی در واکنش به اظهارات چهارشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه درباره بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم گفت: تا زمانی که اردوغان در سمت رئیس جمهوری ترکیه است سفیر ما به آنکارا برنخواهد گشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری سما، وی گفت: اردوغان نمک نشناس است؛ ما فوریه گذشته (اشاره به زلزله ترکیه) تلاش کردیم کمک‌هایی را به ترکیه ارسال کنیم و یک بیمارستان صحرایی را در آنجا افتتاح کردیم.

وزیر امور خارجه اشغالگر ادامه داد: ما شاهد رفتار غیرقانونی اردوغان هستیم که اتفاقاً فردی مرتبط با جنبش حماس است.

دعوای لفظی میان مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی پس از آن شکل گرفت که اردوغان چهارشنبه در سخنانی گفت: «هیچ تفاوتی» بین آنچه نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو در حملات به غزه انجام می‌دهد و آنچه هیتلر انجام داد، وجود ندارد.

او خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تفاوت بین شما و هیتلر چیست؟ اینها باعث می‌شود ما به دنبال هیتلر بگردیم. آیا کار دیگری برای نتانیاهو باقی مانده است؟ نه.

این اظهارات واکنش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و نتانیاهو خطاب به اردوغان گفت: رجب طیب اردوغان که دست به کشتار دسته‌جمعی علیه کردها می‌زند، آخرین کسی است که می‌تواند در مورد اخلاق به ما پند و اندرز دهد.

نتانیاهو گفت: اردوغان که در زندانی کردن روزنامه‌نگاران مخالف با حکمرانی خود رکورد زده است، آخرین کسی است که می‌تواند در مورد اخلاق به ما اندرز دهد.

انتهای پیام

نظر شما