شناسهٔ خبر: 64298232 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقش سازمان حمایت از مصرف کنندگان در قیمت گذاری گندم

اگر قیمت گندم و محصولات کشاورزی به روش قیمت تمام شده محاسبه شود، باید در سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم بررسی و تایید شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: ۴ روش در قانون برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی پیش بینی شده است که یکی روش‌قیمت تمام شده است که بر اساس روش قیمت تمام شده، قیمت تضمینی را تعیین می شود و حتما باید مرجعی قیمت تمام شده را بررسی و تایید کند و مرجعی که در دولت قیمت تمام شده را بررسی و تایید می‌کند سازمان حمایت از مصرف کننده است، اما این بدین معنی نیست که حتما باید سازمان مصرف کننده قیمت تعیین کند ۳ روش دیگر وجود دارد که  شورا و کمیسیون هم می‌تواند قیمت تضمینی را تعیین کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در هفته گذشته در برنامه صف اول هم گفته بود قیمت خرید تضمینی گندم به علت اختلاف نظرات هنوز ابلاغ نشده است و در صورت نهایی شدن، طبق قانون، وزیرجهاد کشاورزی آن را ابلاغ خواهد کرد.

سخنگوی دولت هم در این باره گفت: شورای فرابخشی هنوز قیمتی را به دولت اعلام نکرده است، اما چون دولت موظف بود لایحه بودجه را در وقت مقرر به مجلس ارائه دهد منابع آن را پیش بینی کرده است.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم در روزهای پایانی آذر ماه از دولت خواست نسبت به قیمت‌گذاری گندم اعلام نرخ کند.

<div id="video-display-embed-code_10611932"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4103714/10611932?width=600&height=350"></script></div>



 

نظر شما