شناسهٔ خبر: 64297876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشییع پیکر استاد پیشکسوت قرآنی در همدان

پیکر مرحوم حاج محمدعلی مسگریان، پدر شهید احمد مسگریان و از معتمدان و چهره‌های فعال مذهبی همدان بر دوش مردم ولایتمدار این شهر تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ پیکر حاج محمدعلی مسگریان از مقابل منزل آن مرحوم تا امامزاده عبدالله همدان تشییع و سپس بر پیکر آن مرحوم نماز خوانده شد.

حجت‌الاسلام حسن طاهری، امام جمعه موقت همدان بر پیکر مطهر این مرحوم نماز خواند.

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظیم الشأن تقلید هم در پیامی ضایعه درگذشت مرحوم حاج محمدعلی مسگریان، پدر شهید گرانقدر احمد مسگریان را تسلیت گفتند.

این پدر شهید از افراد برجسته قرآنی شهر همدان بوده و سال‌ها جلسات قرآن او محل اجتماع علاقمندان به قرآن کریم بود.

وی همچنین سال‌ها از کارگزاران حج و زیارت استان، از معتمدان بازار همدان و مسجد و امام جماعت مسجد ذوالریاستین بود.

این پیشکسوت قرآنی برگزارکننده جلسات قرآنی در همدان از سال ۱۳۲۰ بود، مرحوم آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی‌همدانی در مورد این پدر شهید و فعال قرآنی و مرحوم حاج رحیم مسکین جمله‌ای دارد که اگر من در عمر خود کاری هم نکرده باشم همین تربیت محمدعلی مسگریان و رحیم مسکین برایم کافی است.

برگزاری جلسه ۷۰ ساله قرآن و زیارت عاشورا توسط این پدر شهید از دیگر فعالیت ها بود، این جلسات به شکل سیار و خانگی عصرهای جمعه در همدان فعال بود همچنین یک کرسی قرآن در محل شاهزاده حسین(ع) همدان به صورت تخصصی برای قاریان قرآن از سوی مرحوم مسگریان برگزار می‌شد که به تازگی به علت بیماری و کهولت تعطیل شده بود اما جلسه قرآنی به صورت مستمر شب‌های جمعه و شنبه در منزل او برگزار می‌شد.

<div id="video-display-embed-code_10613695"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4104426/10613695?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما