شناسهٔ خبر: 64295250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در زنجان

قاتل محکوم به قصاص در استان زنجان توسط اولیاء دم بخشیده شد و دوباره به زندگی بازگشت .

صاحب‌خبر -

رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان گفت: یک قاتل با تلاش و پیگیری همکاران دادسرا در پای چوبه دار و قبل از اجرای حکم با عفو و رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

عباسی افزود: حکم قصاص این فرد پس از تنفیذ در دیوان عالی کشور مقرر بود صبح دیروز اجرا شود، اما قبل از اجرا با تلاش و پیگیری همکاران دادسرا در محل اجرای حکم به اخذ رضایت از اولیای دم منجر شد و قاتل از چوبه دار نجات یافت.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ گذشت و سازش که مورد تأکید دین مبین اسلام و یک ارزش محسوب می‌شود از رویکرد‌های دادسرای زنجان است که جا دارد از تلاش همکاران و گذشت اولیای دم قدردانی کنیم.

این مسوول تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری را رسالت ارزشمندی برای کارکنان دستگاه قضا به ویژه شورا‌های حل اختلاف، عنوان کرد و افزود: این شورا‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند، معتمد و ریش سفید، برای برقراری صلح و سازش و ترغیب همنوعان به گذشت، گام مهمی بر می‌دارند.

وی افزود: ثمرات این اقدامات، علاوه بر آنکه در جامعه، مشهود است، نزد خداوند متعال هم اجر فراوانی دارد.

عباسی گفت: عفو، گذشت و بخشش، یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار است که در صورت توجه به آن‌ها بخش قابل توجهی از پرونده‌های محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.

در سال ۱۴۰۰ نیز ۶ محکوم به قصاص در زنجان از چوبه دار رها شدند.

نظر شما