شناسهٔ خبر: 64290896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آنکارا: تاریخ نتانیاهو را به عنوان یک جنایتکار محاکمه خواهد کرد

رییس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز تصریح کرد: تاریخ نتانیاهو را به عنوان یک جنایتکار محاکمه خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه در واکنش به اظهارات نخست وزیر اشغالگران قدس علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورش با انتشار بیانیه‌ای، تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو آخرین شخصی است که صلاحیت اظهار نظر درباره نسل‌کشی را دارد».

آلتون با بیان اینکه نتانیاهو استاد ارائه اقداماتی مانند کشتار غیرنظامیان به بهانه حق دفاع از خود است، افزود: شاید جهان در متوقف کردن او (نتانیاهو) ناموفق باشد؛ اما مطمئناً تاریخ او را به عنوان یک جنایتکار محاکمه خواهد کرد.

فخرالدین آلتون همچنین یکبار دیگر خواستار اتخاذ رویکری متحد توسط جامعه جهانی به منظور دستیابی به آتش بس و صلحی پایدار در نوار غزه شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ساعاتی پیش در سخنانی اعلام کرد: نتانیاهو فرقی با هیتلر ندارد. شورای امنیت، رسانه‌ها، اتحادیه اروپا و اتحادیه‌های روزنامه نگاری یعنی تمام نهادهایی که ادعای دموکراسی دارند همه (در مساله حملات اسرائیل به نوار غزه) نمره مردودی گرفتند. سازمان‌هایی که گنده گویی می کنند و بودجه‌ های بالایی را صرف می‌ کنند، وقتی سخن از اسرائیل و ظلم‌ های اسرائیل می‌ شود، فهمیدیم که همه پوچ هستند. چه تفاوتی بین شما و هیتلر وجود دارد؟ اینها از هیتلر هم بدتر هستند. آیا اقدامات نتانیاهو وجهی دارد که از هیتلر کم بیاورد؟؛ ندارد.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو در واکنش به سخنان رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه گفته بود: اردوغان در حال نسل کشی کُردها است و رکورددار زندانی کردن روزنامه‌ نگاران مخالف در جهان است. او آخرین کسی است که می‌ تواند به‌ ما درس اخلاق بدهد.

نظر شما