شناسهٔ خبر: 64287865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجلیل از ۱۵۰ مادرشهید در ارومیه

در روز تکریم مادران و همسران شهدا از ۱۵۰ مادر شهید آذربایجان‌غربی در ارومیه تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم  با اشاره به اینکه امروز هرچه داریم از برکت جانفشانی شهدا است و انقلاب و نظام با خون این شهدا به ثمر رسیده است، اظهار کرد: امروز وظیفه داریم در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره  شهدای دفاع مقدس و دفاع از آرمانهای شهدا تلاش کنیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از ضرورت های جامعه ما است، افزود در ۴۴ سال گذشته اقدامات و مجاهدت‌های زیادی رخ داده اما آنگونه که باید این مجاهدت ها به نسل جوان و نوجوان منتقل نشده است.

وی با تاکید به اینکه امروز وظیفه ما این است که همگی جهاد تبیین را جدی بگیریم، افزود: دشمن با قدرت و تمام توان وارد عرصه جنگ ترکیبی شده و در تلاش است همه چیز را تاریک نشان دهد و برای نسل جوان برنامه دارد لذا تنها وسیله ما برای مقابله با این جنگ، جهاد تبیین است.

 

حجت الاسلام میرزایی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران آذربایجان غربی در مراسم تکریم از مادران وهمسران با اشاره به اینکه   شهدا در مکتب امام حسین بزرگ شده اند و از فرهنگ ایثار و شهادت دفاع کرده اند، گفت: خانواده شهدا چشم و چراغ جامعه هستند و رسالت ما زنده نگه داشتن راه و رسالت شهدا است.

 

در تقویم رسمی کشور، روز ۱۳ جمادی‌الثانی،به مناسبت روز وفات حضرت ام البنین  روز تکریم مادران وهمسران شهدا نام گرفته است.

بانوی نمونه درتاریخ اسلام که از نظر شجاعت بی نظیر بود وچهار پسر شجاع خود را تقدیم اسلام کرد.

 

<div id="video-display-embed-code_10610296"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4103863/10610296?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما