شناسهٔ خبر: 64287309 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

فروشنده موبایل تقلبی در اینستاگرام دستگیر شد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی : در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری از وی در اینستاگرام، این موضوع توسط کارشناسان پلیس مورد رسیدگی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با روش تبلیغ فروش گوشی‌ همراه در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» خبر داد.
 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی روز چهارشنبه افزود: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری از وی در اینستاگرام، این موضوع توسط کارشناسان پلیس مورد رسیدگی قرار گرفت.
 
وی اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته از مالباخته مشخص شد که وی در اینستاگرام تبلیغ فروش گوشی همراه را مشاهده و با فروشنده تماس گرفته و او نیز گوشی را برایش ارسال و وجه مورد نظر را دریافت کرده اما در نهایت خریدار متوجه تقلبی بودن گوشی شده است.
 
رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: فرد کلاهبردار در نهایت شناسایی و دستگیر و پس از اعتراف به جُرم خود به مرجع قضایی تحویل شد.
 
سرهنگ مرتضوی یادآور شد: با پیگری کارشناسان پلیس فتا وجه کلاهبرداری شده نیز به حساب شاکی برگشت داده شد.
 
وی به شهروندان توصیه کرد که از سایت‌های مُعتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده کردند که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر بود، فرض را بر کلاهبردار بودن فردِ آگهی دهنده بگذارند و از خرید کالا خودداری کنند.
 
وی تصریح کرد: کاربران به این نکته نیز باید توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مورد تائید نیست زیرا در بسیاری از موارد، مُجرمان با ساختن فروشگاه‌های اینترنتی با نام‌ و نشان شرکت‌های معروف، ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌ و ارائه تخفیف‌های ویژه، اعتماد مشتریان را جلب و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

نظر شما