شناسهٔ خبر: 64274798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

پیش‌بینی جوی آرام در بیشتر مناطق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام را پیش‌بینی کرد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی شده است. فردا در استان‌های ساحلی خزر، گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از شمال‌شرق، خراسان‌رضوی و خراسان شمالی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است.  

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پنجشنبه مناطقی از ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال ‌و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات اصفهان، بارش پراکنده همراه با رعدوبرق دارند.

وی توضیح داد: اول هفته به دلیل شرایط جوی ثابت، غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، اراک، کرج، تبریز و اصفهان افزایش می‌یابد.

به گفته رفیعی، دمای هوا از فردا پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد. آب‌های خلیج‌فارس امروز مواج و متلاطم است. از فردا و طی روز جمعه دریای‌خزر نیز مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز آسمانی صاف و گاهی وزش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۶ درجه بالای صفر ثبت شد.  

نظر شما