شناسهٔ خبر: 64274193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای طرح شهید مرادی در مدارس استان

طرح شهید مرادی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، در مدارس استان در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری استان گفت: این طرح با عنوان «هر مدرسه یک نهالستان» در مدارس استان مرکزی در حال اجراست.

دودانی افزود: طرح شهید مرادی که از آذر ماه امسال در استان آغاز شده در ۶۶ مدرسه به صورت حضوری و در ۲۲ مدرسه به صورت ویژه اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه طرح شهید مرادی در همه مدارس استان اجرا خواهد شد گفت: این طرح در دبستان دخترانه پزشکیان ۲ اجرا شد و دانش آموزان آموزش کاشت نهال و مراقبت از آن را فرا گرفتند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آخیزداری استان با بیان اینکه اصولی‌ترین و ساده‌ترین روش برای کاهش آلودگی هوا به خصوص گرد و غبار، نهال کاری و کاشت درخت است افزود: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور مقرر شده در مدت چهار سال، ۱۶ میلیون اصله نهال در استان مرکزی تولید و کاشته شود.

غفوری فرد رئیس آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم گفت: در طرح شهید مرادی آشنایی دانش آموزان با طرح کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته و آموزش‌های لازم برای کاشت نهال به آنها ارائه می‌شود.

براتی‌زاده رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: بر اساس این طرح و در راستای پویش ایران سرسبز و ایران قوی، هر دانش آموز به نیت خود و یا والدین خویش یک بذر می‌کارد و با تبدیل این بذر به نهال آن را به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تحویل خواهد داد.

<div id="video-display-embed-code_10606412"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4102959/10606412?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما