شناسهٔ خبر: 64270909 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

تشدید مالیات‌ستانی، سفره‌ها را کوچک‌تر می‌کند نوری قزلجه: همسایه‌ها خلق ثروت می‌کنند و ما به جیب مردم فشار می‌آوریم

صاحب‌خبر -

یک نماینده مجلس درباره افزایش شدید مالیات در لایحه بودجه سال آینده گفت: در شرایط تورمی و رکودی، افزایش مالیات اصلا روش درستی برای مدیریت اقتصاد کشور نیست. اضافه شدن شدید مالیات‌ها در چند سال یعنی فشار به سفره و معیشت مردم!

به گزارش انتخاب، غلامرضا نوری قزلجه گفت: آنچه دولت در پیشنهاد خود برای مالیات دارد، افزایش ۵۰درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ است در حالی‌که در سال ۱۴۰۲ هم ۶۱درصد به مالیات‌ها اضافه شد. اضافه شدن شدید مالیات‌ها در چند سال یعنی فشار به سفره و معیشت مردم! نهایت آن طیفی که مالیات می‌پردازد اقشار مختلف و دارندگان درآمد ثابت هستند. همه این افراد با افزایش مالیات سفره‌شان کوچک می‌شود و تورم جدی‌تری را تجربه خواهند کرد.

وی درباره نظر مجلس درباره درخواست‌های دولت مبنی بر افزایش مالیات اشاره کرد: اینکه مجلس با دولت چه برخوردی می‌کند بستگی به رای‌گیری دارد. اگر مجلس تایید کند که مالیات بر ارزش‌افزوده ۱۰درصد شود، نشان از این دارد که با دولت هم‌رای است و همراهی دارد. اگر مقاومتی در مجلس صورت گرفت و مالیات را کاهش دادند، آنگاه می‌توان گفت که مجلس با توجه به شرایط اقتصادی مردم تصمیم گرفته است.

نوری قزلجه درباره جبران ناترازی بودجه با جیب مردم گفت: نکته اساسی اینجاست که دولت می‌گوید چاره‌ای جز مالیات نداریم و بودجه را با ناترازی کمتری بسته‌ایم. این مسأله از نظر عدد و رقم درست است اما به چه قیمتی قرار است بودجه تراز شود؟ آیا توانستیم از محل رفع تحریم و افزایش صادرات نفت بودجه را تامین کنیم یا از طریق جیب مردم می‌خواهیم بودجه را تامین کنیم؟ با وجود تمامی وعده‌های دولت در مسیر رفع تحریم‌ها و افزایش فروش نفت و رفع هزینه‌های سربار صادرات، همه اینها بر زمین مانده است. کشور‌های همسایه از میادین مشترک ما بهره‌برداری می‌کنند اما ما در حال فشار بر جیب مردم هستیم.

 

نظر شما