شناسهٔ خبر: 64262233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قالیباف:

فرهنگ را نباید به کارهایمان الصاق و پیوست کنیم، بلکه کارهایمان اساساً باید فرهنگ‌پایه باشد

صاحب‌خبر -
فرهنگ را نباید به کارهایمان الصاق و پیوست کنیم، بلکه کارهایمان اساساً باید فرهنگ‌پایه باشد
خبرگزاری آریا - رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از مجموعه 40 جدی ره نامه مبتنی بربیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)گفت: باور ماست که اساساً جوهرۀ انقلاب اسلامی ما فرهنگ‌پایه است. راحت بگویم. ما مدیرها امروزه وقتی به فرهنگ بپردازیم و حق آن را بدهیم، می‌رویم یک پیوست فرهنگی هم برای فعالیت‌های اجرایی‌مان تهیه کنیم. درواقع، فرهنگ را در الصاق به کارهایمان در نظر می‌گیریم. درحالی‌که باید باور کنیم هر تصمیم ما در عرصه‌های مختلف باید فرهنگ‌پایه باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه 5 دی ماه 1402) در مراسم رونمایی از مجموعه 40 جلدی «ره نامه» در سالن علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گفت: در ابتدای این مراسم جا دارد که یاد کنم از شهید عزیز و گرانقدرمان شهید سید رضی موسوی که روز گذشته به دست جنایتکارترین، وحشی ترین افراد روی زمین و آنهایی که با خوی حیوانی زندگی و به جامعه بشری ظلم می کنند، به شهادت رسید. شهید سید رضی این توفیق را داشت که بیش از 3 دهه در مجاهدت مداوم و بی وقفه باشد و از نزدیکترین همرزمان شهید سلیمانی بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید سید رضی یک مجاهد 24 ساعته در تمام 3 دهه مجاهدت خود بود، آنهایی که با این شهید آشنا بودند، می دانند که حلال هر مشکل بود و گره هرکاری را در میدان نبرد باز می کرد. ما البته برای این شهدای عزیز هرگز احساس تأسف و غصه نمی کنیم. او با خدا معامله کرده و در زندگی خود با ایمان و باوری که داشته و تفکر درستی که انتخاب کرده متعهد بود و بر آن جامه عمل پوشانده و این مصداق توفیق شهادت است و این بشارتی است که به مؤمنین داده شده، امیدواریم بتوانیم راه شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری طی کنیم و در قبال جامعه انجام وظیفه کنیم.
وی ادامه داد: بسیار خوشحالم که امروز توفیق پیدا کردم در یک جمع علمی و دانشگاهی و در بین پژوهشگران، اندیشمندان، دانشجویان و اساتید باشم. بعضی از عزیزان که در این جلسه حضور دارند، یادشان هست که در جلسه ای حدوداً دو هفته قبل به مناسبت هفته پژوهش در زمینه مباحث مربوط به شورای فرهنگی در مجلس شورای اسلامی موضوعاتی را مطرح کردم. در همان راستا می خواهم نکاتی را در اهمیت موضوع فرهنگ در کشور بیان کنم.
وی افزود: آنچه باور، درک و فهم کرده ایم این است که جوهره انقلاب اسلامی و همه آن فرهنگ‌پایه است. امروز ما مدیران وقتی می خواهیم به فرهنگ کمک کنیم و قصد داریم کار فرهنگی انجام دهیم، می خواهیم یک پیوست فرهنگی به کارهای اجرایی خود بزنیم و در حقیقت فرهنگ را یک الصاق به کارها می دانیم، در حالی که باید باور کنیم اقدام ما در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حوزه محیط زیست باید فرهنگ‌پایه باشد و فرهنگ‌پایه حرکت کنیم، این ضعفی است که وجود دارد و باید به آن توجه و آن را برطرف کنیم.
دکتر قالیباف عنوان کرد: انقلاب اسلامی حرکت عظیمی است که نشان می دهد زمانی که هر پدیده ای فرهنگ پایه و مبتنی بر باورهای دینی حرکت و شکل خود را حفظ کند و زمانی که این نگاه باور مان باشد و به اسلام و به تعاریفی که از ایمان و مؤمن در قرآن بیان شده است ایمان داشته و مؤمن باشیم و آن را مبنا قرار دهیم و حرکت کنیم در ابعاد مختلف اتفاقی مهمی رقم خواهد خورد. البته با نکاتی که در وصف شهید سید رضی گفتم یعنی این تفکر و این باور را داشته باشیم و به آن متعهد باشیم و باقی بمانیم و هم اینکه در عمل در این میدان باشیم، شامل موفقیت و پیروزی می شویم.
رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: بدون شک انقلاب اسلامی مبتنی بر یک شبکه معنایی ممکن شده و تحقق یافته است، مگر بدون این امکانپذیر بود؟ یکی از مهمترین کارکردهای دین، معنابخشی در جوامع است، وگرنه زندگی، حیات، مرگ، فعالیت اقتصادی، فعالیت سیاسی، شادی، تفریحات و بدی های ما معنابخشی پیدا نمی کند و همه اینها در این فضا معنابخشی می شوند و جهت گیری پیدا می کند و پیش می رود. انقلاب اسلامی یک نمونه است که ما در آن متولد شده و تا اینجا مسیر را طی کرده ایم.

نظر شما